Da li je putovanje kroz vreme moguće?

U ovom klipu sam govorio o mogućim opcijama putovanja kroz vreme koje dopušta nauka, o dilataciji vremena i crvotočinama. Putovanje kroz vreme je dugo bilo jedna od omiljenih tema naučne fantastike međutim sada i nauka dozvoljava tu mogućnost.

v1

v2

v3

mali Građanin
0 #2 mali Građanin 20-07-2019 22:03
Naravno da je putovanje kroz vreme nemoguće. Zbog jednog jedinog razloga: nemoguće je putovati kroz vreme, a ne putovati kroz prostor. Planeta zemlja je u stalnom pokretu. Kreće se oko Sunca. Sunce je pak u stalnom pokretu u odnosu na centar naše galaksije. Naša galaksija osim što juri ka galaksiji Andromeda ima svoja galaktička kretanja u odnosu na galaktičko jato, klaster ali i u odnosu na grozdove galaktika itd. Da bi se vratili na način koji fizika dozvoljava 5 minuta unazad, morali bi da precizno znate koordinate vremena i prostora, tj poziciju gde je bila planeta Zemlja pre 5 minuta uzimajući u obzir sva ova kretanja, a za to bi morali znati trenutno celopkupno stanje kretanja kosmosa, koji se uzgred rapidno širi,,, što bi rekli malo morgen. :lol:
0 #1 dragant 19-07-2019 11:20
U ovom videu se najmanje pričalo o putovanju kroz vreme. Tako da barem nije spomenuto obavezno ubistvo sopstvenog dede, bez koga ne može skoro ni jedna rasprava o mogućnostima i protivrečnostim a putovanja kroz vreme. Kaže se u videu da je Ajnštajn smatrao da je putovanje kroz vreme moguće. Mislim da tako nešto Ajnštajn nikada nije rekao. Veliki matematičar i najveći logičar 20 veka, Kurt Gedel, živeći krajem života na Prinstonu sa Ajnaštajnom, koristeći Ajnštajnove formule pokazao je da je moguće uz korišćenje enormne energije. Ajnštajn se nije slagao sa Gedelovim interpretacijam a svojih formula. S druge strane znamo da Ajnštajn nije bio jak u matematici i da mu je matematiku radila Mileva.

Lično mislim da nije moguće jer je vreme koncept, nije konstrukt, tj. gradivni element ovog sveta. Koncept u našem umu proizilazi iz konstrukta. Da bi se koncept vratio na prethodno stanje potrebno je vratiti i konstrukte na prethodno stanje. Zbog principa neodredjenosti na kvantnom nivou, nije moguće izračunati budućnost (dobit toga je naša slobodna volja), ali isto tako nije moguće odraditi proračune za vraćanje u prethodno stanje, odnosno prošlost.

Ali postoji jedna interesantna mogućnost. Simulacijom (približne) stvarnosti (tehnologijom daleke budućnosti) biće moguće putovati proizvoljno i prošlost i u budućnosti, ali i u paralelne svetove, na način da to putovanje nećemo moći razlikovati od stvarnosti. Moguće je da će to biti glavna aktivnost i zabava čovečanstva u dalekoj budućnosti, takođe i naprednih kosmičkih civilizacija, koje inače nikako da otrijemo, možda baš zbog toga.

ODABRANA MESTA