ngc2174.-710jpg

kamera Najpoznatiji i svakako najomiljeniji teleskop na svetu, Svemirski teleskop Habl, slavi 24 godine svog postojanja. U svemir je lansiran 24. aprila 1990. godine spejs šatlom Dicovery. Imao je do sada buran život sa ponekim dramatičnim momentima, ali odoleo je svim izazovima i neumorno, već 24 godine radi i šalje na zemlju izobilje dragocenih podataka o svemiru. Njegove fotografije objavljuju se širom planete u bezbroj časopisa i televizijskih emisija. A svaki svoj  rođendan ovaj teleskop obeleži predivnim poklonom čitavom svetu. Ovog puta to je kratak video zapis - putovanje do magline Glava majmuna koja se u Novom opštem katalogu (NGC) vodi pod brojem 2174.

orionNa snimku vidimo maglinu u vidljivoj i infracrvenoj svetlosti. To je zapravo kolekcija snimaka stubova gasa i prašine ove magline koji u dugim nizovima iz nje izviru. Ova maglina je H II * emisiona maglina, locirana u sazvežđu Oriona i spojena je sa otvorenim jatom zvezda NGC 2175, što ume da izazove teškoće oko identifikovanja jer se jato nalazi unutar magline. Maglina je od nas udaljena oko 6400 svetlosnih godina.

Maglina ćete naći pored vrha toljage velikog lovca.

* Oznaka H dolazi od hydrogena, tj. vodonika, a II označava da se radi o molekularnom vodoniku (H2), za razliku od H I što je oznaka za područje neutralnog atomskog vodonika. Uvezi ovog pogledajte Šarplesov katalog / The Sharpless Catalog)