Delta_6920-10_launch_with_ROSAT
Lansiranje
ROSATa

Stručnjaci Nemačke kosmičke agencije, DLR, i ESA-e kažu da delovi nemačkog kosmičkog teleskopa ROSAT, koji nekontrolisano kruži oko Zemlje, mogu pasti na našu planetu izmedju 21. i 25. oktobra.

Za sada nema vesti o oblasti koja može biti ugrožena. "To ćemo biti u stanju da kažemo sat ili dva pre pada" - kažu u ESA-i.

Onog trenutka kada aparat bude ušao u atmosferu, njegov dalji let postaje krajnje nepredvidiv. Teleskop ROSAT, koji je korišćen za registrovanje izvora rendgenskog zračenja, ima masu od 2,7t.
Očekuje se da tridesetak većih segmenata teleskopa ukupne mase 1,7t neće sagoreti. Prema DLR, verovatnoća da neki od delova teleskopa ROSAT ugrozi život ljudi je 1:2000.

Podsećamo, kada je prošlog septembra u vode Tihog okeana pao jedan američki satelit mase 6,5 t, procenjena verovatnoća da neki žovek nastrada od njegovih delova je iznosila 1:3200.

Rosat ROSAT je lansiran 1. juna 1990. sa Kejp Kanaverala (SAD), a njegova misija je trajala osam godina