hess_II_webHESS II, moderni teleskop namijenjen za opažanje i istraživanje visokoenergetskih istraživanja crnih rupa, supernova, pulsara započeo je s radom u Namibijskoj pustinji.

HESS II je najveći teleskop na svijetu Cherenkova tipa koji će svojim 30-metarskim zrcalom skenirati južno nebo u potrazi za gama bljeskovima koji se događaju pri interakciji signala odaslanih s “egzotičnih svemirskih objekata” i Zemljine atmosfere..

Šest stotina tona masivan teleskop za ovu je svrhu opremljen specijalnom, visokoosjetljivom kamerom kako bi mogao detektirati i zabilježiti bljeskove. Osjetljivost i rezolucija signala nekoliko je puta veća od dosadašnjih teleskopa u upotrebi koji se bave ovom problematikom. U svom radu HESS II surađivati će s prethodnikom HESS ("High Energy Stereoscopic System") kojeg čine četiri 13-metarska teleskopa postavljena na istoj lokaciji. Namibijska pustinja zbog svoje izoliranosti i povoljnih uvjeta za svemirska istraživanja počesto biva izabrana kao udomitelj astronomske opreme.