esa malarque stationEuropska svemirska agencija poradi potreba praćenja svojih letjelica oformila je mrežu radio teleskopa pod nazivom ESTRACK. Najnovija postaja Malargüe DSA3 (Deep Space Antena) smještena je u Argentini na 1500 m nadmorske visine u pustinjskom području 1000 km zapadno od Buones Airesa gdje nema parazitskih radio signala. Opremljena je specijalnim, hlađenim prijemnikom što joj daje visoku osjetljivost i omogućava dobar prijem radio signala iz svemira.

Prve signale ovaj radioteleskop primio je tijekom lipnja ove godine s letjelice Mars Express tada udaljene 200milijuna km od Zemlje. U tijeku su dodatna testiranja i kalibracija instrumenata. Postaja će postati potpuno operativna tijekom naredne godine. DSA3 pripada ESAinoj mreži radio teleskopa naziva ESTRACK i namijenjena je praćenju svemirskih letjelica, odnosno prijemu i predaji radio signala od njih i prema njima. Svi podaci prikupljeni od strane ESTRACK prosljeđuju se u Kontrolni centar misija (ESOC) u Darmstadtu, Njemačka. Riječ je o ukupno deset radio punktova smještenih u sedam zemalja; Argentina, Francuska Gvajana, Španjolska, Belgija, Portugal, Švedska i Australija.

Ovisno o pojedinoj postaji opremljene su tanjurastim antenama promjera od 5m do 35m. Osim za potrebe komunikacije s letjelicama u dalekom svemiru, iste se koriste i za astronomska istraživanja što im je sekundarni posao. Osim praćenja vlastitih letjelica (postojećih; Mars Express, Venus Express, Rosetta, Herschel, Planck te budućih; Gaia, BepiColombo, ExoMars, Solar Orbiter, Juice) ESAina mreža radioteleskopa usko surađuje s američkim i japanskim te ruskim postajama iste namjene i na istom poslu. Ustaljena je praksa da ove institucije gotovo svakodnevno „uskaču“ jedna drugoj u pomoć pri komunikaciji sa svemirskim letjelicama. Stoga nije ni najmanje čudno kada signale s ruske letjelice prvi zaprime američki ili eurpski radioteleskopi, odnosno obrnuto. Ipak sve velike svemirske agencije imaju potrebu osigurati samostalnu mrežu radioteleskopskih postaja za potrebe vlastite kontrole leta, dodatni je benifit što se u slučaju potrebe mogu osloniti i na mreže drugih.