Povodom dvadesetogodišnjice funkcionisanja revolucionarnog Hablovog teleskopa – koji je tokom protekle dve decenije zabeležio neke od najintrigantnijih i najlepših pojava u svemiru – u Srbiji je 13. maja održana nacionalna manifestacija, istovremeno u Novom Sadu, Beogradu i Istraživačkoj stanici Petnica. Tim povodom svečano je otkrivena najnovija Hablova fotografija Mistične planine, koja će biti dostupna javnosti i nadalje u holu Nastavnog centra Istraživačke stanice Petnica.

62511_14_iff
Mistična planina

Pre dvadest godina svetska javnost je sa velikim interesovanjem pratila događaj koji će izmeniti naše viđenje univerzuma za sva vremena.

24. aprila 1990. godine Zemljinom orbiom zaplovio je jedan od najznačajnijih i najpopularnijih teleskopa svih vremena, Habl svemirski teleskop, HST, koji je produbio naša znanja o univerzumu kao ni jedan teleskop do sada.

U pitanju je jedno od najkompleksnijih tehničkih dostignuća koje je čovek ikada poslao u svemir.

Prilikom manifestacije kojojm je u Srbiji obeležena godišnjica ovog značajnog događaja, u Istraživačkoj stanici Petnica je održana prezentacija na temu „Hable, srećan ti rođendan!“.

14379869404bec94c8f3f1a810592716_450x338

Posebnost ove manifestacije je i u tome što su svi prisutni imali priliku da prisustvuju svečanom otkrivanju najnovije Hablove fotografije, formata 2.38 x 1.5 m, snimljene povodom godišnjice lansiranja teleskopa u orbitu.

Sliku je ekskluzivno za ovu priliku poslata iz NASA/ESA Hubble Space Telescope koordinirajuće ustanove u Nemačkoj.

Ova ekskluzivna fotografija Mistične planine, kako nosi ime, biće dostupna javnosti i nadalje u holu Nastavnog centra Istraživačke stanice Petnica.