Ovih je dana iznimno burno razdoblje u svjetskoj astronautici. Američki raketoplan Endeavour odspojio se u utorak od Međunarodne svemirske postaje. Njegovom misijom završen je veliki dio posla oko kompletiranja ISSa. Sedmero astronauta vraća se kući danas. No rastankom od ISSa njihova misija nije bila završena. Prije nekoliko dana astronauti su s Endeavoura u svemir otpustili dva mala satelita Castor i Polux iz projekta ANDE (The Atmospheric Neutral Density Experiment). Sateliti su sfernog oblika promjera oko 50cm. Prvi je aktivni satelit a drugi pasivni. Oboje su namijenjeni za istraživanje Zemljine "atmosfere" na vrlo velikim visinama (preko 300km), geomagnetska i druga istraživanja te eksperimente o sigurnosti u svemiru, gledano na veliki broj satelita u Zemljinoj orbiti.

progres-m67
Progres na putu za rampu

ande
Sferni sateliti u orbiti

S druge strane, 29.07. u 20:46 po našem vremenu, iz raketodroma Baikonur u Kazahstanu uspješno je lansirana Ruska raketa nosilica Dnepr s čak šest inozemnih satelita. DubaiSat-1 za potrebe UAE, Španjolski Nanosat 1B, Engleski Deimos-1 i UK-DMC 2 te američki AprizeSat 3 i AprizeSat 4. Zanimljivo je napomenuti kako je sama raketa zapravo prerađeni vojni interkontinentalni projektil, izvorno namijenjen za "transport" atomske bombe iz Rusije do američkog kontinenta. Danas, u vrijeme posthlandnoratovske suradnje, ti se projektili koriste u svrhu lansiranja satelita u Zemljinu orbitu.

Istog dana, ali nešto ranije na ISS je pristigao Ruski bespilotni transportni brod Progres M-67 i uspješno se spojio s Postajom. U kapsuli je dopremljeno preko 2.5 tona korisnog tereta za potrebe života i rada astronauta na ISS-u. Iako je samo lansiranje Progresa bilo još proteklog petka, letjelica je sačekala odspajanje raketoplana Endeavour od ISSa kako bi se nesmetano spojila na slobodni dok postaje..