2018. je bila rekordna po pitanju lansiranja zahvaljujući Kini i 'SpaceX'.

Zapravo, možemo reći da to bila godina Kine i 'SpaceX', ali iz različitih razloga. U svetu je 2018. izvedeno ukupno 114 orbitnih lansiranja, što je u velikom kontrastu sa 90 prošle godine. Da bi pronašli tako visoke brojeve trebali bi da se vratimo u godine prvog Hladnog rata. Pored ostalog, skok je napravila Kina sa 39 lansiranja, daleko iznad 18 misija prošle godine, čime je rangirana kao vodeća zemlja po aktivnostima u kosmosu. U 2018. je takođe konstatovan komercijalni debakl ruskih raketa zbog 'SpaceX-a'. Rusija je napravila samo 20 raketa, od čega je 16 bilo iz porodice 'Sojuz'. SA je zauzela drugo mesto sa 31 raketom, od čega je 'SpaceX' napravio 21.

kp1

Kosmička lansiranja u 2018. po zemljama. Lansiranja 'Sojuza' iz Francuske Gijane je uračunato Rusiji. Lansiranje rakete 'Elektron' je uračunata Zelandu, mada je kompanija iz SAD.

Uprkos velikog broja lansiranja, bilo je samo 3 neuspeha. Najviše pažnje je izazvao kvar rakete 'Sojuz-FG' sa brodom 'Sojuz MS-10', iako se posada spasila bez problema. Takođe treba dodati i kvar kineske male rakete 'Zhuque' i delimičan kvar 'Ariane 5 ECA'.

kp2