pdf

Puno se piše o kosmičkim sondama Evrope, Amerike, Kine a u poslednje vreme i Rusije. Ali šta je sa japanskim sondama? Japan poseduje skroman ali veoma uravnotežen program. Njihovi glavni ciljevi su Mesec, asteroidi, Venera i Mars. Japanska svemirska agencija trenutno prati dve deepspace sonde: „Akatsuki“ i solarno jedro IKAROS. „Akatsuki“ nije uspeo da 2010. uđe u orbitu oko Venere, ali pokušaće ponovo 2015. Lansiranje sledeće japanske sonde biće u decembru 2014. – biće to „Hayabusa 2“. Ona će na Zemlju doneti uzorke sa asteroida tipa C, 1999 JU3, te tako dopuniti znanja koja je 2010. započeo prvi „Hayabusa“ donošenjem uzoraka sa asteroida Itokawa (tip S). Ali šta se krije posle „Hayabuse 2“?

Japanci

Sledeći bi trebalo da bude japanski lender SELENE-2, za koji se očekuje da će poći stopama SELENE, više poznatog kao „Kaguya" (jap. かぐや). Očekuje se da bi tonu težak SELENE-2 mogao da uzleti 2017. ili 2018. raketom „H-IIA, sa zadatkom da prouči Mesec. Biće to vrlo ambiciozna misija, koju će činiti orbiter i jedan lender opremljen malim roverom. Nešto vrlo slično japanskoj verziji kineskih sondi „Chang'e 2 i 3", ili otkazane indijske „Chandraayan 2". Orbiter će imati težinu 3.100 kg, dok će površinski lender imati 2.600 kg, uključujući i mali rover težine oko 100 kg. On bi vozio po Mesecu oko 2 nedelje, a nosio bi i jedan instrument koji bi napravili stručnjaci iz Južne Koreje.

selene