zvjezdarnica_com

Slogan "Nešto važno događa se u svemiru", preuzet iz legendarnog bivšeg časopisa Astronomija, kazuje nam da je Zvjezdarnica mjesto gdje možete bolje upoznati astronomiju i astronautiku, odnosno taj dio znanosti i sve što je vezano uz nju. Primarni zadatak Zvjezdarnice je širom otvoriti vrata svima koje to zanima, u svijet astronomije, astronautike, aktivnostima astronoma, znanstvenika i općenito, zanimljivostima iz svijeta znanosti.

Zvjezdarnica je nastala kao posljedica pretrpanosti različitim sadržajima na osobnim web stranicama njezina autora s kojih su se na Zvjezdarnicu preselili sadržaji poput rubrike Svemir, a koriste se i servisi poput AstroForuma, megapopularnog foruma za astronome s preko sto tisuća postova, na kojemu možete pratiti što rade astronomi i družiti se s njima, razmjenjivati iskustva i dogovarati astronomska druženja pod zvjezdanim nebom, raspravljati o teleskopima i još puno toga. Tu je i AstroGalerija na kojoj možete pregledavati na stotine prekrasnih fotografija koje su snimili astronomi.

Pročitajte intervju koji je Danijel Reponj dao  povodom druge godišnjice Zvjezdarnice

Za nešto manje od dvije godine, Zvjezdarnica je doživjela i potpunu rekonstrukciju. Svi tekstovi, sve fotografije, prilagođeni su koncepciji novog sitea. Led je probio AstroForum, on je bio prvi koji je premješten na novi server. Za njime je išla AstroGalerija. Iz samih korijena osmišljen je i napisan program koji upravlja člancima, a ujedno i ostalim pratećim dijelovima Zvjezdarnice. Zahvaljujući njemu, Zvjezdarnica je postala suvremeni site pa su svi sadržaji prilagođeni toj činjenici.

Uvedena je i rubrika Video. U njoj je za vas odabrano ono što je značajno i zanimljivo iz svijeta astronomije i astronautike. Ima tu svega, od prikaza zanimljivih teleskopa, zvjezdarnica, do svemirskih letjelica i aktivnosti astronoma. Zatim, tu je i rubrika pod imenom Supernova. U njoj su predstavljeni pravi mali biseri iz svijeta novinarstva, dakle tekstovi novinara o astronomiji i astronomima, a koji zavrjeđuju biti posebno istaknuti kao primjer kako se piše istinito i objektivno. Nasuprot Supernovi, rubrika je pod znakovitim imenom, Crna rupa. Svi znate otprilike što je crna rupa, i ono što jednom upadne u nju, više nikada ne može izaći. Baš zato se i nova rubrika zove upravo tako. U njoj se nalazi sve ono negativno što mediji svakodnevno pišu o astronomiji i astronomima. Primjeri su to kako ne treba pisati. Zatim, rubrika Vremeplov u kojoj su ponuđeni sadržaji iz povijesti znanosti. Dakle, svaki mjesec se prikazuje što se u povijesti događalo, a vjerujte nam, tu zaista ima zanimljivosti. Za ljubitelje anketa, postavljen je servis za ankete s komentarima. Tu je i neizostavni prikaz aktivnosti na usenetu, odnosno na news grupi hr.sci.astronomija koja je veliko okupljalište astronoma.

No, Zvjezdarnica nije zamišljena kao stranica na kojoj piše samo jedan čovjek. Otvorena je svima koji žele, znaju i imaju volju pisati o svemu iz svijeta znanosti i tehnologije. Tu je priliku iskoristilo preko pedeset autora čije vrhunske tekstove možete redovito čitati na Zvjezdarnici. Za ljubitelje snimanja astrofotografija uvedena je rubrika "Astronomska slika dana" u kojoj se svaki dan predstavljaju njihove fotografije.

Zvjezdarnica je službeno počela s radom 31. siječnja 2006. godine u 01:00 sati i upravo to je vrijeme kada treba otvoriti bocu šampanjca i nazdraviti njenom petom rođendanu. U vrijeme kada se na Internetu web stranice stalno pojavljuju i nestaju, pet godina postojanja i nije tako mali period. Na datum njezina rođendana, Zvjezdarnica će donijeti i poseban poklon svim njezinim vjernim posjetiteljima, a o čemu se točno radi, saznat ćete na njezinoj rođendanskoj proslavi, adrese znate: www.zvjezdarnica.com ili www.zvjezdarnica.eu

I zato, Sretan ti peti rođendan Zvjezdarnico! Živjeli!

Author: Danijel Reponj