IC1101
IC 1101

Ako je nešto veliko onda je to galaksija IC 1101. Bar 50 puta je veća od naše galaksije, Mlečnog puta i najveća je od svih poznatih galaksija. Prečnik Mlečnog puta iznosi između 100 i 120 hiljada svetlosnih godina, a prečnik IC 1101 šest miliona svetlosnih godina! U našoj galaksiji ima 300 milijardi zvezda (± 100 milijardi), a u IC 1101 čak 100 triliona (1014). IC 1101 je bar 2000 puta je masivnija od Mlečnog puta. Da se nalazi na mestu naše galaksije IC 1101 bi progutala oba Magelanova oblaka (Mali i Veliki), Veliku galaksiju u Andromedi (M31), Triangulum galaksiju (m 33) i sve ostalo između tih galaksija.

Otkud tako velika galaksija? Pa, spajanjem sa drugim galaksijam od kojih su mnoge bile veličine naše galaksije ili M31. Do spajanja dolazi nakon galaktičkih sudara.

Inače to je eliptična galaksija klase cD, a nalazi se u središtu galaktičkog jata Abell 2029 na milijardu svetlosnih godina daleko od nas u sazvežđu Virgo (Devica).

Abell-2029

IC 1101 snimljena X-zračnim teleskopom Chandra (levo). Desno je galaktičko jato Abell 2029 u vidljivoj svetlosti.

VY_Canis_Majoris_Hubble

Najveća poznata zvezda

Veličina ove zvezde nije precizno utvrđena ali u poređenju sa njom naše Sunce je tek jedna bledunjava tačkica. Računa se da je njen poluprečnik između 1800 i 2100 puta veći od poluprečnika Sunca, što je grubo oko 2,7 milijarde kilometara (oko 9 AJ). Da se ova zvezda nalazi na mestu Sunca progutala bi sve planete zaključno sa Saturnom.

UDFJ-60Najstarija galaksija koju smo ikad videli

Pogledajte ovu mutnu flekicu markiranu na ovoj fotografiji. Njena svetlost krenula je ka nama 480 milona godina od početka vremena i to je najstariji objekat koji smo ikada videli.

NAJMONSTRUOZNIJA CRNA RUPA U SVEMIRU

Ona se nalazi 3,5 milijarde svetlosnih godina daleko od nas, u kvazaru OJ 287 koji se opet nalazi u sazvežđu Raka (Cancer). Rupa je pravi monstrum među crnim rupama jer ima masu od čak 18 milijardi Sunca! Toliko imaju i neke omanje galaksije. Druga rupa po masi lakša je od ove čitavih šest puta.