Minijaturni svet planete udaljene oko 30 svetlosnih godina od Zemlje mogao bi da krije egzotične pojave poput kiše dijamanata ili ključalih okeana.

IZVOR: HUFFINGTON POST

Do jezgra unutar gasovitih planeta – poput Neptuna ili Urana u našem Sunčevom sistemu – često je veoma teško dospeti zbog neprovidnih oblaka gasa koji ga okružuju.

Ali, grupa astronoma nedavno je pomoću NASA-inog teleskopa Habl i opservatorije Čandra uspela da uoči isparavanje velikog oblaka vodonika oko planete GJ 436b.

Uprkos tome što zbog ‘repa’ podseća na kometu, potvrđeno je da je u pitanju planeta, jedina te vrste do sada zabeležena. Ona obilazi oko crvenog patuljka, a od Zemlje je veća 22 puta.

vsplanetaFoto: NASA / ESA / STScI / G. Bacon

Iako naučnici ističu da će proći mnogo vremena pre nego što se jezgro jasnije ukaže, navode da su srećni zbog ukazane prilike za istraživanje ovog neobičnog fenomena.

"Količina gasa koja se širila od planete prosto me je zapanjila”, izjavio je David Eernrajh, astronom opservatorije na Univerzitetu u Ženevi u Švajcarskoj.

NASA je u septembru objavila animaciju koja pokazuje kako od ovih jezgara mogu nastati nastanjive egzoplanete, slične Zemlji: