promenljivaJJG

2MASS J220654296059580

peranso

Proteklog tjedna krovna međunarodna organizacija za istraživanja i otkrića promijenjivih zvijezda, American Association of Variable Star Observers (AAVSO) iz SAD, verificirala je otkriće nove, dosad nepoznate, promijenjive zvijezde timu astronoma iz Srbije i Hrvatske. Srpski astronomi Jaroslav Grnja i Janko Mravik sa zvjezdarnice „Night Hawk“ iz Bačke Palanke snimali su nebo u zviježđu Cefeja te uočili moguću neotkrivenu promijenjivu zvijezdu. Dvojac tada kontaktira hrvatskog astronoma Gregora Srdoča sa Vidulini Observatory. Međunarodni tim zajedničkim snagama obrađuje i interpretira podatke te iste šalje u AAVSO odakle uskoro stiže službena potvrda o priznavanju otkrića promijenjive zvijezde. Ovo je četvrto službeno priznato otkriće promijenjive zvijezde zvjezdarnice Night Hawk. Donosimo c/p pisma administratora AAVSO upućenog Grnji koji je izvršio prijavu otkrića;

Dear Jaroslav Grnja,

Congratulations! Your submission to VSX of the new variable star '2MASS J22065429+6059580' has been reviewed by a moderator and APPROVED. The data from this submission is now available from the public database. In addition, an AAVSO Unique Identifier (AUID) of 000-BLL-270 has been assigned to the star, and may be used when submitting observations. Your assistance in making VSX a better tool is much appreciated.

Clear skies,
VSX Administration.

Suradnja srpskih i hrvatskih astronoma (Night Hawk Observatory i Vidulini Observatory) na području istraživanja i otkrića promijenjivih zvijezda i ekstrasolarnih planeta započela je prije nekoliko godina na astronomskom kampu Letenka koji se svake godine održava na Fruškoj Gori u Vojvodini a organizira ga ekipa Astronomskog magazina koju vodi Aleksandar Zorkić.

opservatroja-3