Vanzemaljski

Razgovor o životu sa astrobiologom, prof. D. Gajićem

DG240

O vanzemaljskom životu razgovaramo da profesorom Draganom Gajićem koji na niškom Prirodno-matematičkom fakultetu predaje astro-nauke, pa tako i astrobiologiju. Ima li vanzemaljskog života, ako ga ima na kom je stepenu svog razvoja, kada ćemo imati pouzdane podatke o takvom životu....?

Skeptični nevernik

alien-KrsticU mladosti sam čvrsto verovao da život postoji i negde drugde u svemiru, ali sad sam skeptičan. Ustvari, sad mislim da života nema nigde drugde, ali me istovremeno strašno uzbuđuje i sama pomisao da ga možda ipak ima.

Kosmički mikrobi

vanzemaljacNAUČNA FANTAZIJA ILI NEPOTVRĐENA ISTINA

Nauka već dugi niz godina pokušava da odgovori na pitanje da li i kakav oblik vanzemaljskog života postoji. Pre nego se i krenulo sa razmatranjem postojanja viših životnih formi, naučnici su se, poprilično, samouvereno okrenuli potrazi za mikrobiološkim elementima u svemiru. Iz dosadašnjih analiza se čini da je gotovo sasvim izvesno da mikrobi „tamo gore“ postoje i da je samo pitanje dana kada će se to potvrditi i kada ćemo postati svesni činjenice da „nismo sami“ već da delimo hladni svemir sa sićušnim rezidentima.

Osam milijardi nastanjivih planeta!

nastanjivazona

Jedan od velikih doprinosa Svemirskog teleskopa Kepler boljem razumevanju sveta vansolarnih planeta jeste i preciznija, a i pouzdanija procena broja zemljolikih planeta u Sunčevoj okolini, a i šire, u čitavoj galaksiji. Izlazi da u našoj galaksiji od pet zvezda sličnih Suncu bar jedna ima planetu veličine Zemlje i to u zoni pogodnoj za život.

Etički aspekti astrobiologije

POTRAGA ZA VANZEMALJSKIM OBLIKOM ŽIVOTA – ETIČKI ASPEKTI ASTROBIOLOGIJE

Razmatranje postojanja vanzemaljskih oblika života, gotovo da je staro koliko i ljudska radoznalost i potreba za preispitivanjem sveta koji postoji ili koji bi mogao da postoji. Tom temom se bave i naučnici iz raznih oblasti ali i slobodni umetnici koji, koristeći prednosti globalnog interesovanja, kreiraju neverovatne priče, pretapaju ih u filmove i stvaraju jedan trend obožavanja onog neistraženog i nedostižnog u bezgraničnom svemirskom prostranstvu.