1x10piksela

RASPRODATO
Najveca_predstava_3u_170
Kliknite na knjigu
Ričard Dokins
NAJVEĆA PREDSTAVA NA ZEMLJI
Cena: 1944 dinara
1460 dinara (uračunat PDV i poštanski troškovi).
PORUČITE: "Najveća predstava na Zemlji"
Napišite svoju adresu i pošaljite je na:
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
 
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Iz inostranstva ova knjiga se može poručiti preko: www.knjizara.com
PDF izvod
Najveca_predstava_3O_170
Veća 510 x 3251194x825
SPOT: Šta kažu ljudi
Knjiga Najveća predstava na Zemlji, Ričarda Dokinsa (Richard Dawkins, The Greatest Show On Earth), pojavila se tačno 200 godina nakon rođenja Čarlsa Darvina i 150 godina od prvog izdanja Darvinovog kapitalnog dela "Postanak vrsta". "Najveća predstava na Zemlji" objašnjava, prikazuje i dokazuje jednu od nekoliko najčuvenijih teorija ikada otkrivenih, teoriju evolucije. Teorije predstavljaju najveća dostignuća nauke, a teorija evolucije jedan je od najvrednijih dragulja u raskošnoj naučnoj zbirci.
Obilato koristeći svoju sposobnost razložnog i sistematičnog izlaganja naučnog štiva jednostavnim književnim jezikom, Ričard Dokins, autor slavne knjige Zabluda o Bogu, je ponovo ispisao stranice koje će čitaoce oplemeniti lepotom naučnog pogleda na svet. One svedoče i o piščevoj velikoj ljubavi prema saznavanju i učenju, kao najuzbudljivijim životnim poduhvatima.

Dokins o knjizi Najveća predstava na Zemlji:

Najveca_predstava_8LO_510

Veća slika: 1204 x 560


Komentari   
PredragA
0 #9 PredragA 22-11-2009 10:52
Često isti oni koji negiraju teoriju evolucije, istovremeno su i astrolozi. Tako da ne vredi raspravljati o tome sa svakim. Obično je sa malo znanja potrebno mnogo više reči da bi se nešto objasnilo i na kraju se sve svodi na jedan krug neargumentovani h činjenica.
Ko zna zna, ko ne zna taj filozofira.
SašaZ
0 #8 SašaZ 21-11-2009 22:56
Lazare, teško je složiti se s vama. Evo da krenem od prvog vašeg komentara. Kažete: “Knjiga je zamišljena da autori i izdavač uzmu pare. “ Pa to je kao kada bismo rekli: “Madona je napravila koncert u BG da uzme pare”. Ili, “fudbaleri igraju zato da uzmu pare, a profesori na fakultetu drže predavanja da uzmu pare.” Ne shvatam kako vi zamišljate ulogu izdavača? Da dele knjige besplatno? Shvatate, malo je besmisleno? Zatim kažete: “...gde su, za razliku od ovog autora, autori naučnici i nobelovci”. Pa Dokins je priznati naučnik. Ne znam otkud vam ideja da Dokins nije naučnik? Uostalom, prošetajte se malo po Internetu. Dalje: “videćete da postoji hiljade karika koje nedostaju i dokaza da je teorija evolucije nategnuta i neodživa...” Ovo je tipična kreacionistička izjava: prazna, bez ikakvog argumenta. I vrlo lukava, jer kaže “videćete”. Nameće da je nešto toliko očigledno da ćemo i sami “videti”. Ali, šta zapravo vidimo? Samo praznu kreacionističku frazu – bez ikakvih dokaza, bez ikavih argumenata. A evo u zadnjem komentaru još jednog kreacionističko g trika. Kažete: “Problem evolucionista je što se bave samo mutacijama ali nikada i kako je nastalo to što mutira....” Evo u čemu je trik (za one koji ne znaju. Ne sumnjam da vi znate). Prvo su kreacionisti govorili: “teorija evolucije ne daje odgovor na to kako je nastao život”. I to su razglašavali po svetu na sva usta. Trebalo je da prođe dosta vremena da osporavanje tog argumenta dopre do svih koji su čuli keracioniste. A odgovor je jednostavan: pa teorija evolucije se ne bavi nastankom života. To je kao kada biste osporavali atletiku jer treneri ne znaju kad je i kako nastala atletika. Ili, da se poslužim prmerom sa niže pomenutog sajta: kao kad biste tvrdili da gravitacija ne postoji jer naučnici ne znaju šta to daje masu materiji. Dakle, besmisleno. E a kad su to ogovorili, onda kreacionisti počeše da pričaju o mutaciji, pa kad su i na to dobili odgovore, onda nisu rekli: “ok, u pravu ste”, nego su počeli kao u horu da govore: a gde su prelazni fosili. Pa i na to su dobili odgovore, a onda su počeli da pričaju nešto o starosti stena, pa su i na to dobili odgovore, ali ni onda nisu rekli: “dobro, pogrešili smo što se starosti stena tiče”, nego su se napravili kao da ništa nije bilo nego su počeli da viču: “Ahaa, a kako je nastala prva ćelija osetljiva na svetlost”. A kad i na to dobiju odgovor opet neće reći: “u redu, u pravu ste”, nego će sve prethodno lepo da zaborave pa će reći: “teorija evolucije nije tačna jer ne objašnjava poreklo plave boje u repu pauna “ (ili neku drugu besmislicu). U redu je da pitate, ali i čitajte. Mnogi odgovori postoje, samo se kreacionisti prave da im nisu poznati.
Vlajkoni
0 #7 Vlajkoni 21-11-2009 21:33
Mislim da većina vas koja raspravlja ne temu teorije evolucije očigledno ima veoma malo zanja o istoj. Ta teorija najbolje opisuje živi svet koji nas okružuje i sva naša posmatranja, merenja i eksperimenti je potvrđuju, a genetika je zacementirala temu o relavantnosti ove teorije. Tako da većina navedenih argumenta spada u tzv. argumente iz neznanja. Iz tog razloga bih vam preložio da malo pogledate sajt: http://www.teorijaevolucije.com/. Sajt je na srpskom i može ga čitati i razumeti svako bez obzira na profil zanimanja i stepen obrazovanja. Lazare ovde možeš pročitati i odličan tekst o evoluciji oka: http://www.teorijaevolucije.com/EvolucijaOka.html
ZoranV - Zoran Veljović
0 #6 ZoranV - Zoran Veljović 21-11-2009 20:13
ZoranV - sada se javljam svojim punim imenom. Povod je sredjivanje zbrke pojmova koji se javljaju u svim komentarima a posebno u komentarima o Evoluciji. Svaki pisac komentara polazi od toga da su mu stavovi konačni, krajnje naučni, neoborivi i kao takvi ne podležu reviziji. Svi mi, koji ovde komentarišemo Evoluciju, želimo da u jednoj rečenici iskažemo ono sto je rezultat decenijskog naučnog rada. Svako želi da oceni ovaj naučni pristup jednostavnim iskazom: prihvatam ili ne prihvatam! To je potpuno pogrešan pristup ne samo o temi Evolucija. Nešto se, u naučnom smislu, može prihvatiti ili ne prihvatiti, ali uvek uz nužno obrazloženje. Svako drugo "da" ili "ne" bez obrazloženja je čist kapric onoga koji se izjašnjava, te kao takav ne služi ničemu.
Objašnjenje pojedinih pojmova:
HIPOTEZA: Pretpostavka; pretpostavka koja treba da dopuni oskudno empirijsko znanje; prethodno uzimanje neizvesnog i još nedokazanog, ali i nepobijenog, opšteg pravila radi objašnjenja jedne činjenice ili više činjenica.
TEORIJA: Uopšteno iskustvo; Čisto saznanje; Sistematsko izlaganje neke nauke; Izvodjenje jedne pojave iz zakona na kome se ona osniva; Učenje stvoreno od Zakona i Pretpostavki; Čisto naučno posmatranje bez obzira na stvarnost.
AKSIOM: Sama sobom uvidljiva naučna istina; Očevidna istina; Istina koja se ne može i ne treba dokazivati (Primer: Kad su dve količine jednake trećoj onda su i medju sobom jednake...a=c; b=c; a=b.
NAUKA: Način prikupljanja i obradjivanja spoznaja organizovanim i sistematskim procesom koji je ponovljiv.
NAUČNI PROCES: Sistematsko sakupljanje znanja o nekom sistemu ili predmetu proučavanja.
NAUČNI ZAKON: Naučno dokazana teorija; Iskustveni stav koji izražava neku opštu osobinu pojava ili neki njihov odnos.

Svako, znači, može da komentariše svaku temu i da izražava svoje "da" ili "ne" prema sopstvenom nivou znanja ili shvatanja. Svako se MORA pridržavati već utvrdjenih pojmova i pojmovima ne sme manipulisati, ako komentator ima nameru da priloži ozbiljan komentar. Svaki drugi komentar koji izlazi iz ukazanih okvira smatra se nepotrebnim.
Lazar
0 #5 Lazar 21-11-2009 17:17
Problem evolucionista je što se bave samo mutacijama ali nikada i kako je nastalo to što mutira. Ne mislim na to kako je nastala prva ćelija, na šta evolucija nema odgovor, nego kako je npr. nastala prva ćelija osetiljiva na svetlost, koja je mutirajući dogurala do našeg oka. Ta prva ćelija osetljiva na svetlost koja zaista postoji u prostim organizmima je deo kompleksan lanac od dvadesetak karika gde svaka karika ima svoju funkciju, od proteina osetiljvog na dejstvo fotona, preko mehanizama transforamcije energije fotona u električnu, njihovog prenošenja do ćelije koje preduzimaju određene akcije (detaljno u knjizi Darvinova crna kutija). Kako je nastao taj lanac od dvadeset karika, koji prestaje sa funkcionisanjem ako i jedna karika nedostaje, o tome evolucionisti naprasno gube interes da pričaju. Takvih primera ima bezbroj. Na primer, zgrušavanje krvi. Složen mehanizam gde mora svih destak mikrohemijskih uslova da se savršeno uklopi da bi dejstvovao (koga zanima dalje može da pogleda matematičke radove koji govore o verovatnoći da je ideja evolucije valjana). Fosilni ostaci u kojima vidimo da su kljove ili nešto drugo, sve veće i veće ili manje i manje zavisno od dejstva okoline ništa ne znače. Iz toga ne vidimo kako su se inicijalno stvorili složeni mehanizme na mikro biološkom nivou.

Slažem se kako ZoranV reče, evolucija je aksiom. Odnosno to mi prihvtamo zdravorazumski i ne dovodimo u pitanje. Odnosno aksimi nemaju dokaz. Sličnost čoveka i svinje nije dokaz evolucije, jeste početna postavka u traganju za dokazom. Zapravo evolucija je jedna ideja, čak ni neptpuna teorija, koja će postati punovažna kada odgovori na pitanje nastanka života i mehanizama koji čine biće živim.
ZoranV
0 #4 ZoranV 20-11-2009 22:59
Nebojša, nisam ni sumnjao niti spomenuo, još manje negirao naučni pristup Richarda Dawkinsa! Ono poredjenje sa svinjom mnogi ne razumeju. A to je najočigledniji dokaz iste strukture živih bica, evolucije. Poredjenje sa svijom je slučajno, mada ga mnogi tumače kao nešto uvredljivo: čoveka porediti sa svinjom! Sva živa bića imaju u osnovi istu strukturu, što je i bez nabrajanja očigledno. Evoluciji nisu potrebne pristalice. Sama po sebi, Evolucija je Aksiom! Još dugo će biti protivnika evolucije, ali, to neće umanjiti niti negirati evoluciju kao takvu. Porastom obrazovanja broj indoktriniranih verom (religijom!) protiv evolucije, će se smanjivati.
Nebojša
0 #3 Nebojša 19-11-2009 09:10
Zorane, i Richard Dawkins je naučnik, kao i veliki broj onih koji pišu knjige o evoluciji a neki od njih su i nobelovci.
Zdravko
0 #2 Zdravko 16-11-2009 18:49
Ricard Dowkins je odlican naucnik, i lepim i jasnim jeziom objasnjava ono sto se moze objasnit potvrdjenim naucnim metodama, naravno nijedan naucnik nema pretenzije da se sve moze objasniti, kao sto to imaju neki drugi nudeci prave sarene laze, teorije i knjige, uzimajuci stvarno dobre pare na smesnim idejama, a sto je najgore pritom bezobrazno manipulisuci i zaglupljujuci naivan svet, teorija kreacionista je najbolji primer sludjivanja lakovernog naroda.
Pozdrav
Lazar
0 #1 Lazar 15-11-2009 23:36
Knjiga je zamišljena da autori i izdavač uzmu pare. Pročitajte i bilo koju drugu od mnogih knjiga koje se bave evolucijom ali gde su, za razliku od ovog autra, autori naučnici i nobelovci, i videćete da postoji hiljade karika koje nedostaju i dokaza da je teorija evolucije nategnuta i neodživa, i to danas mnogo više nego u Darvinovo doba, i da je "teorija" evolucije zapravo filozofija evolucije, nešto kao spisak lepih želja a ne nešto se može dokazati.
Dodaj komentar