nesiclj-knjigaPre nekoliko dana iz štampe je izašla nova knjiga: "Uvod u Ajnštajnovu teoriju relativnosti", autora dr Ljubiše Nešića, vanrednog profesora Prirodno-matematičkog fakulteta u Nišu.

"Rukopis se sastoji od jedanaest glava. Prva je posvećena kinematici, a druga dinamici specijalne teorije relativnosti. Treća sadrži, na elementarnom nivou, osnove opšte teorije sa svim njenim najznačajnijim postavkama i zaključcima, uključujući i kosmološke primene, i zajedno sa prve dve predstavlja zaokruženu celinu koja se može pratiti i razumeti i bez poznavanja opšteg tenzorskog računa. U četvrtoj glavi je uveden pojam mnogostrukosti i Rimanove geometrije, da bi u petoj i šestoj bile prezentovane osnove vektorske analize nad mnogostrukostima, odnosno elementi tenzorskog rašuna. Sedma glava je posvećena principu ekvivalencije i pojmu prostorno-vremenske krivine, da bi u osmoj bio uveden tenzor energije-impulsa i bile izvedene Ajnštajnove jednašine. U devetoj glavi je prezentovano Svarcšildovo rešenje Ajnštajnovih jednačina, a u desetoj eksperimentalne potvrde Opšte teorije relativnosti. U poslednjoj, jedanaestoj, glavi rukopisa je uveden pojam Svarcšildovih crnih rupa, a na njenom kraju su na elementarnom nivou izložene osnove Hokingovog isparavanja crnih rupa, kao jednog od putokaza na putu ka kvantovanju gravitacije." - napisali su prof. dr Milan Pantić (redovni profesor, PMF, Novi Sad) i prof. dr Goran Đorđević (redovni profesor, PMF, Niš) u recenziji knjige.

Više informacija o knjizi "Uvod u Ajnštajnovu teoriju relativnosti" možete da nađete na sajtu autora dr Ljubiše Nešića. Knjiga se može kupiti u knjižari "Urana" na Prirodno-matematičkom fakultetu u Nišu, 018-533-015, lokal 159.

Milan Milošević
Author: Milan MiloševićWebsite: http://www.svetnauke.org

Urednik i osnivač sajta Svet nauke. Doktorirao teorijsku fiziku i radi kao docent na Prirodno matematičkom fakultetu u Nišu. Najviše ga interesuje astrofizika, kosmologija i inflacija, a najveći deo svog slobodnog vremena posvećuje popularizaciji i približavanju nauke mladima. Dugogodišnji borac za razotkrivanje astrolagarija i ostalih kvazinauka na Internetu, i šire.

Neki tekstovi: