higs-up

U knjižarama 990
Za čitaoce AM (sa uračunatim troškovima pakovanja i slanja) 840 naručite

Iz predgovora

higs-u

Nakon pobedonosnog otkrića Higsovog bozona 2012. godine, Standardni model je postao široko poznat van uskog kruga stručnjaka u teorijskoj i eksperimentalnoj fizici čestica i na putu je da zauzme sličan status kakav teorija relativnosti ili kvantna mehanika već imaju u svakodnevnom diskursu ili pop-kulturi. Istovremeno, značajno je poraslo interesovanje ne samo za epistemološke i metodološke aspekte teorijske fizike elementarnih čestica, već i za oblasti kao što su fizika i tehnologija akceleratora koje se tradicionalno nisu smatrale značajnim delom diskursa u filozofiji nauke.

Dramatičan razvitak fizike tokom 20. veka bio je motivisan veoma komplikovanim istorijskim razvojem, kako u samoj fizici, tako i u drugim oblastima nauke, pa i u ljudskom društvu u celini. Perović u ovoj knjizi daje interesantnu novu perspektivu nastanka kvantne mehanike, kao teorijske osnove za čitavu fiziku mikrosveta. Dok je kvantna mehanika izvor brojnih filozofskih problema i zagonetki, koje se najčešće koncentrišu na ontološke aspekte kvantnih entiteta, naročito talasne funkcije, ovde imamo posla sa potpuno drugačijom perspektivom. Autor pokazuje u kojoj meri je od samih početaka, dakle epohe Planka i Bora, eksperimentalna tehnologija igrala veću ulogu nego što se obično pretpostavlja (i nego što se u standardnim kursevima kvantne mehanike uči!), što se prenelo i na docnije derivate kvantne mehanike kao što su kvantna teorija polja, kvantna statistička fizika i, naročito i najznačajnije sa nama zanimljivog stanovišta, fizika elementarnih čestica.

pdf Pročitajte odlomak

O Izdavaču

Heliks_logoIzdavačka kuća Heliks osnovana je sa 2005. godine sa ciljem da srpsko tržište knjiga obogati najboljim svetskim naslovima iz oblasti popularne nauke. Naši čitaoci mogu da uživaju u delima pisaca koji imaju dar da formalni jezik nauke pretoče u uzbudljivo štivo što se s lakoćom čita i razume. Ričard Dokins, Brajan Grin, Mičio Kaku, Karl Segan, Met Ridli, Stiven Pinker, Ričard Fejnman, Pol Dejvis i mnogi drugi poznati autori čine stvaralačku bazu čija dela Heliks objavljuje na srpskom jeziku. Od 2009. godine u našem izdavačkom programu su i knjige srpskih pisaca, a književne oblasti smo proširili naučnom fantastikom.

Naučnopopularne knjige u izdanju Heliksa namenjene su čitaocima koji žele da dobiju jasne i razumljive odgovore na važna pitanja savremene civilizacije i tehnoloških izazova dvadeset prvog veka. One podstiču logičan i racionalan način mišljenja i kritičkog rasuđivanja, kao temeljnog životnog načela za donošenje ispravnih zaključaka.

Heliks neguje visoke profesionalne standarde - precizan i stilski oblikovan književni prevod, čitljiv slog i kvalitetnu štampu. U vremenu u kome ulaganje u znanje i kulturu predstavlja mudru odluku, potrudili smo se da naše knjige učinimo pristupačnijim osnivanjem Heliksovog kluba čitalaca. Dodatne informacije potražite na www.heliks.rs