Astronautika: misije

kamera AM

Ovo je najdetaljniji pogled na Plutonov teren koji ćemo verovatno videti u ovom veku. Ovaj mozaički strip – koji se proteže duž polulopte ka kojoj je “New Horizons” bio okrenut tokom preleta pored Plutona 14. jula 2015. – sadrži sve slike najveće rezolucije koje je načinila američka sonda. (Pokušaj da zumiraš radi još boljih detalja.)

Ovaj mozaički strip – koji se proteže duž hemisfere iznad koje je proleteo NH – sadrži slike najbolje rezolucije. Napomena: video je bez zvuka. Image courtesy NASA/JHUAPL/SwRI

Sa rezolucijom od oko 80 metara po pikselu, mozaik nudi naučnicima misije “New Horizonsa“ i publici najbolju šansu da pregledaju fine detalje različitih tipova terena na Plutonu, i utvrde procese koji su doveli do njihovog nastanka i oblikovanja.

„Ove slike poseduju neki magnetizam,“ kaže dr Alan Stern, glavni istraživač sa Instituta u Koloradu. „Dođe mi da tražim pokretanje sledeće misije na Pluton koja bi slikala čitavu planetu u ovako visokoj rezoluciji.“

Pogled obuhvata vrh „srpa“ Plutona na početku stripa, i skoro „terminator“ (liniju dana i noći) na jugoistoku polulopte, na kraju. Širina stripa se kreće oko 90 km ili više na severnom delu do oko 75 km na južnom delu.

Ovaj filmić ide sa vrha prema dnu, nudeći na tom putu novi pogled na Plutonov različiti pejzaž. Sve slike u mozaiku napravila je „New Horizonsova“ kamera LORRI (Long Range Reconnaissance Imager) sa približne udaljenosti od oko 15.800 km od Plutona, približno 23 minuta pre tačke najbližeg proleta iznad planete.

Nove tajne u Plutonovoj „Zoni sumraka“

Spremaju se nova iznenađenja sa „New Horizonsom“?

New Horizons: nove granice

„New Horizons“ sminio Kajperca!

Koliko košta „New Horizons“ u poređenju sa drugim misijama?

’New Horizons’ kompletirao manevre ka novom cilju