Astronautika: misije

Interplanetarni cubesat-ovi završili svoje misije

MarCO A i B shematski prikaz rada

MarCO A i MarCO B lansirani su 05. maja 2018. prema Marsu kao sekundarni teret u sklopu misije InSight s ciljem ispitivanja mogućnosti malih letjelica u dubokom svemiru.

Ubrzo po lansiranju MarCO A i B odvojili su se od InSight-a te ga uspješno ispratili na putu do Marsa letjevši na svega nekoliko tisuća kilometara od njega. Letjelice mase i dimenzija poput nevelikog putnog kofera koštale su dvadesetak milijuna USD. Zahvaljujući njima NASA je stekla veliko praktično iskustvo koje će u budućnosti obilato koristiti u misijama dalekog svemira gdje uvijek postoji mogućnost da se glavnoj letjelici „prikrpa“ još pokoja manja letjelica sa nimalo naivnim znanstveno-istraživačkim i tehnološkim potencijalom.

Kontakt sa MarCO B izgubljen je 29. decembra 2018., njegov blizanac MarCO A izdržao je malo duže, do 04. januara 2019., sasvim dovoljno da oboje pripomognu slijetanju InSight-a i nastave raditi milijunima kilometara iza Marsove orbite. Malo je vjerojatno da bi se mogao uspostaviti ponovni kontakt s tim letjelicama te je njihova misija službeno zaključena sa danom 05. februara 2019.

MarCO A i B testiranje