Astronautika: misije

Kina je postala treća zemlja koja je lansirala raketu sa mora. Lansirna rampa se nalazila na modificiranoj platformi za bušenje u Žutom moru blizu obale provincije Shandong. U orbitu oko planete poslata je raketa Dugi marš koja je u svemir ponela pet komercijalnih satelita.

ChinaSeaLaunch2
Courtesy Xinhua News Agency

Prvo lansiranje sa mora bilo je 1967. godine. Tada su SAD lansirale raketu nosač za potrebe italijanskog vlasnika. Mnogo poznatija u tom lansiraju je ruska kompanija Sela Saunch koja je od 1999. do 2014. imala preko 30 uspešnih lansiranja.

Lansiranje sa mora ima neke prednosti u odnosu na lansiranje sa kopna. Kada imate platformu na moru možete da birate najpogodniju tačku za lansiranje, a to će svakako biti jedna na samom ekvatoru ili blizu njega. Time se koristi Zemljina rotacija za postizanje veće brzine letelice čime se smanjuje količina goriva potrebnog za ulazak u orbitu planete. Sem toga, na pučini je manja opasnost po ljude od eventualnog neuspelog lansiranja duž putanje rakete.

Drago D
0 #2 Drago D 12-06-2019 08:29
Klasična demonstracija moći Kine.
Niko ko ima više od 2 molekula u glavi u solarnom sistemu ne želi da se vojno kači s Kinom
+1 #1 dragant 10-06-2019 21:29
Snimak lansiranja: https://www.youtube.com/watch?v=AOEJeHJj7kI Koliko se vidi sa snimka u pitanju je lansiranje iz silosa (tubusa). Prvo punjenje iznosi raketu van silosa, pa se potom pali glavni raketni motor. Slično kako poleće S-300.