Astronautika: misije

Skvarcov

Komandantu KB “Sajuz TMA-12M” Aleksandru Aleksandroviču Skvarcovu je ovo drugi kosmički let. Rodjen je maja 1966. u gradu šĆolkovu, u okolini Moskvi, u porodici kosmonauta. Naime, njegov otac Aleksandar je takodje bio kosmonaut, medjutim nije leteo u kosmos. Skvarcov je po završetku Vazduhoplovnog učilišta u Stavropolju 1987. leteo kao pilot-inženjer na nekoliko različitih tipova borbvenih aviona. Nakupio je oko 1000 časova za komandama aviona. Takodje, 1997. završio je Vojnu akademiju maršala Žukova. Te iste godine, postaje kosmonaut. Prvi kosmički let je obavio 2010. (misija MKS-23) u trajanju od 176 dana.

Artemjev

Oleg Artemjev je novajlija u kosmosu. On je 118. kosmonaut Rusije i 534. čovek u kosmosu. Rodjen je decembra 1970. u Rigi (Latvija). Kao I Sklvarcov, Artmejev potiče iz kosmičke porodice. Njegov otac je služio na kosmodromu Bajkonur, tako da je srednju školu završio upravo tamo (tačnije u gradu Lenjinsku, pored kosmodroma). Diplomirao je 1998. na poznatom Moskovskom državnom tehničkom univerzitetu Bauman na odseku za tehniku i fiziku niskih temperature. Te iste godine prelazi da radi u RKK “Energija” u departmentu za obradu metodologije radova u otvorenom kosmosu. Godine 2003. postaje kosmonaut RKK “Energija”, a dve godine kasnije, posle osnovne obuke, pristupa pripremama za kosmičke letove.

SvonsonSvonson

Svonson

Steven Svonson je veteran dva kosmička leta. Rodjen je decembra 1960. u gradu Sirakuza (država Njujork). Diplomirao je fiziku na univerzitetu Kolorado, magistrirao kompjuterske tehnologije a 1998. je odbranio doktorsku disertaciju iz ove oblasti na Teksaškom univerzitetu. Te iste godine (1998.) postaje astronaut NASA-e. Prve dve kosmičke misije Svonsona su bile kratkotrajne i obavljene u okviru opsluživanja MKS. Za vreme prvog kosmičkog leta juna 2007. (šatl Atlantis, misija STS-117) Svonson je dva puta izlazio u otvoreni kosmos i tamo proveo.gotovo 14 časova. Drugi let je obavio marta 2009. na šatlu Discovery (STS-119).