Astronautika: misije

Kosmički brod "Sajuz TMA-12M" sa posadom MKS-40 uspešno je spojen sa Kosmičke stanice preko modula MIM2 "Poisk". Spajanje je obavljeno 28. marta 2014. u 03:53:33č (moskovsko vreme) u automatskom režimu. Dva i po čsa kasnije, Aleksandar Skvarcov, Oleg Artemjev i Stiven Svonson su prešli na MKS, gde su ih dočekali Koići Vakata, Mihail Tjurin i Ričard Mastrakio, članovi misije MKS-39.

spajanje

Kao što smo javljali, prvi pokušaj spajanja primenom "brze šeme" čest časova posle lansiranja obavljenog pre dva dana nije uspeo. Operacije spajanja su obustavljene i posada je prešla na rezervni režim spajanja primenom "dvodnevne šeme". Prvobitno se smatralo da komanda sa brodskog kompjutera za aktiviranje motora nije prošla zbog problema u radu sistema za orijentaciju. Medjutim, posle analize podataka iz RKK "Energija" je javljeno da je problem u radu samog brodskog kompjutera blokirao operacije spajanja za vreme "brze šeme".

Podsećamo da je pre nekoliko meseci za vreme spajanja teretnog broda "Progres M-21M" takodje došlo do problema kada je brod bio udaljen samo 50 metara od stanice. Tada je zakazao novi sistem za navodjenje broda "Kurs NA", tako da je tadašnji komandant MKS Oleg Kotov morao ručnim komandama sa stanice da preuzme kontrolu nad brodom i spoji ga sa stanicom.

Sve u svemu, nova posada je stigla na MKS i počinje njena sledeće dugotrajna ekspedicija.

u-ISSPosada MKS-39/40 pozira u modulu "Zvezda" na MKS. U prednjem planu su Svonson, Skvarcov i Artemjev, dok su iza njih Vakata, Mastrakio i Tjurin. Sa leve strane, ispred Svonsona rasklopljen je "sto" za ručvanje, u znak dobrodošlice za novu posadu MKS.

Spajanje kosmičkog broda “Sajuz TMA-12M” sa MKS odloženo za dva dana