Kliknite na ilustracije
node-3-cupola_sm
Umjetnički prikaz na novi modul ISS-a
node-3-usporedba_sm
Usporedba veličine modula "Node 3" i čovjeka

Tijekom narednih mjeseci na njemu će se obaviti kompletiranje i testiranje sustava, a do 20. ožujka svi stanovnici naše planete pozvani su da pomognu u odabiru njegova imena. Na internet stranici http://www.nasa.gov/externalflash/name_ISS/index.html očekuje nas kratki tekst o samom modulu i njegovim specifikacijama, te popis predloženih imena (Earthrise, Legacy, Serenity i Venture). No ostavljena je i mogućnost da svatko od nas predloži i neki drugi naziv. Potrebno je kliknuti na jednu od pet opcija, a ukoliko želite da se "Node 3" nazove po Vašem prijedlogu, morate isti upisati. Imajte na umu kako bi naziv novog modula trebao asocirati na ključnu riječ - suradnja u svemiru.

Dva ranija modula nosila su radne nazive "Node 1" i "Node 2", njihova sadašnja imena glase; "Unity" i " Harmony".
Novi modul priključiti će se na pristanišno mjesto "Unity-a", a kupola na njegovom vrhu s šest kružno raspoređenih prozora i jednim kružnim prozorom na vrhu omogućit će astronautima dosad jedinstven pogled na Zemlju, svemir, ISS..Njezin izgled nalikuje komandnim mjestima svemirskih brodova iz znanstveno-fantastičnih filmova.

Sam modul dužine je preko 6,5 m i promjera 4,5 m, mase preko 19 t. Izrada kupole povjerena je Italijanima, a njezin je promjer 2 m, visina 1,5 m. Svi prozori imaju posebne poklopce, poput škura, koji se prema potrebi otvaraju i zatvaraju. Dosadašnja iskustva s udarima mikrometeorita u svemirske brodove obilno su korišćena pri njenom projektiranju i konstrukciji, kako ne bi došlo do dehermetizacije i ozbiljnih problema po život astronauta.

Dajte mašti na volju, pomognite u imenovanju novog modula, tko zna, možda već krajem godine iznad naših glava bude prolazila letjelica s Vašim imenom!