posada
Članovi posade MKS 31/32

Padalka

padalkaSa tri dugotrajne kosmičke misije, pukovnik Genadij Padalka je jedan od najiskusnijih ruskih kosmonauta. Pored kosmičke, Padalka ima vrlo impresivnu vazduhoplovnu i akademsku karijeru.

Rođen je 1958. u Krasnodaru, gde je 1975. završio srednju školu. Četiri godine kasnije diplomirao je na Jejskom višem vazduplovnom učilištu ”Vladimir Komarov” na katedri za komandno-taktičku lovačko-bombardersku avijaciju i postao vojni pilot. Leteo je deset godina, uključujući službovanje u Istočnoj Nemačkoj i na ruskom Dalekom istoku. Osvojio je sedam različitih tipova aviona uz ukupna nalet od oko 1200 časova i više od 300 padobranskih skokova.

Godine 1994. diplomirao je na UNESKO-vom fakultetu ”Aerokosmoekologija”, gde je i magistrirao ekološki monitoring. Njegovu impresivnu akademsku karijeru završava diploma Ruske akademije državne službe pri predsedniku Ruske Federacije koju je dobio 2007.

amblemPadalka je postao kosmonaut aprila 1989. Prvi kosmički let u svojstvu komandanta orbitalnog kompleksa ”Mir” obavio je od avgusta 1998. do februara 1999. Nekoliko meseci posle povratka imenovan je za komandanta posade koja je trebala da u slučaju neuspeha automatske misije uništenja stanice ”Mir” poleti i ručnim komandama prevede orbitalni kompleks na orbitu spuštanja u guste slojeve atmosfere. Kako su ove operacije uspešno obavljene u automatskom režimu korišćenjem motora teretnog broda ”Progres”, ”spasilačka” misija Padalke nije bila potrebna. Pet godina posle prve misije, Padalka je komandovao letom posade MKS-9, a 2009. misijom MKS-19/20. Padalka je tokom tri maratonske misije nakupio preko 585 dana u orbiti, dok je osam puta izlazio u otvoreni kosmos gde je proveo više od 27 časova.

On je takođe veliki sportista i avanturista. Tako je na primer, aprila 2005. učestvovao u posadi koja je balonom preletela Severni pol. Padalka ima tri ćerke, što je najmnogobrojnija kosmička familija u Zvezdanom gradu.

Revin

revinZa razliku od komandanta Padalke, brodski inženjer Sergej Revin je novajlija u kosmosu. Rođen 1966. u Moskvi, Revin je 1989. diplomirao na Institutu za elektronsku tehniku (MIET). Do 1993. kada je prešao u RKK ”Energija”, Revin je radio u jednoj firmi merne tehnike u Kalinjingradu.

Aprila 1996. Revin je postao kosmonaut RKK ”Energija”. Tada je krenuo njegov vrlo dinamična put kroz složenu obuku i seriju imenovanja u rezervnim i osnovnim posadama MKS. Na početku, sve je obećavalo vrlo uspešnu karijeru kosmonauta. Pre završetka osnovne obuke, jula 1997. Revin je imenovan u jednu od rezervnih posada MKS. Malo je kosmonauta koji su tako brzo, pre obavezne obuke prebačeni u jednu od posada. Kasnije je još nekoliko puta bio imenovan u rezervnim i osnovnim posadama, ali je na svoj prvi kosmički let trebao da čeka 16 godina! Zanimljivo je da je čak i njegovo imenovanje u sastav posade MKS-31/32 takođe bilo splet neobičnih okolnosti. Naime, prvobitno je bilo planirano da u posadi Padalke u kosmos leti kosmonaut Konstanin Valjkov, ali je zbog njegove visine u sedećem položaju, u proleće 2011. zamenjen Revinom.

Kao i Padalka, Revin voli da leti balonima. Oženjen je ima jednog sina.

Akaba

acaba_josephTreći član posade MKS-31/32 je brodski inžnjer Džozef Akaba (Joseph Acaba). On je veteran iz jedne šatl misije. Poreklom Portorikanac, Akaba je rođen 1967. u Inglvudu (Inglewood), Kalifornija. Godine 1990. diplomirao je geologiju na Kalifornijskom univerzitetu, a dve godine kasnije je magistrirao iz iste oblasti na Univerzitetu Arizona. Zanimljivo je da je Akaba nekoliko godina radio kao nastavnik hidrogeologije, matematike i astronomije u školama Dominakanske Republike i Floride, uključujući i kao volonter.

Akaba je postao astronaut 2004. (19-ta grupa NASA-e) u okviru programa ”Učitelj u kosmosu”. Marta 2009. obavio je trinaestodnevni let u misiji STS-119 šatla ”Diskaveri”. Tokom ove misije, šatl je spojen sa MKS, a Akaba je dva puta izlazio u otvoreni kosmos gde je proveo gotovo 13 časova. Jula 2010. NASA ga je imenovala za člana posade misije MKS-31/32.

Oženjen je i ima troje dece.

Sojuz-lansiranje