Direktori kosmičkih agencija koje učestvuju u programu Medjunarodne kosmičke stanice (MKS) su se 4. novembra 2014. sastali u Parizu da bi dogovorili buduće planove vezane za MKS. Sastanku su prisustvovali direktori američke (NASA), japanske (JAXA), kanadske (CSA), Evropske (ESA) i ruske (“Roskosmos”) kosmičke agencije – Čarls Boulden (Charles Bolden), Naoki Okumura, Žil Leklerk (Gilles Leclarc), Žan-Žak Darden (Jean-Jackques Dordain) i Oleg Ostapenko.

14-304 heads of agency 0Dogovoreno korišćenje MKS do kraja 2020 - Okumura (JAXA), Darden (ESA), Ostapenko (“Roskosmos”), Boulden (NASA) i Leklerk (CSA)

U vrlo kratkoj vesti sa sastanka se kaže da su se direktori kosmičkih agencija dogovorili da nastave korišćenje MKS do kraja 2020. O planovima posle 2020. se nije razgovaralo, iako je poznato da je NASA već odlučila da nastavi korišćenje Kosmičke stanice najmanje do 2024. Na sastanku je Boulden pitao Ostapenka hoće li Rusija nastaviti korišćenje MKS posle 2020. Ostapenko je odgovorio da će Rusija do kraja ove godine doneti odluku o ovom pitanju.

Poznato je da se u Rusiji prema budućnosti MKS odnose sve više sa rezervom. Potpredsednik ruske Vlade Dmitrij Rogozin je u svetlu američkih sankcija Rusiji zbog ukrajinske krize izjavio da će Rusija prestati da koristi MKS posle 2020. i da se usredsredi na nacionalne perspektivnije projekte. Nezvanično medjutim, saznajemo da je u Federalni kosmički program (FKP) Rusije za 2016-2025. već ubačena stavka o nastavku letova na MKS do kraja 2024. ali uz manji obim u odnosu na sadašnje četiri godišnje misije. Za to vreme, dve vodeće članice ESA-e Nemačka i Francuska su vrlo skeptične prema daljem korišćenju MKS posle 2020, što se takodje može reći i za Japan i Kanadu.