coperniciumTrinaest godina nakon njegova otkrića, 112 po redu kemijski element otkriven od strane međunarodnog tima istraživača u "Centre for Heavy Ion Research" (Darmstadt, Njemačka) pod vodstvom profesora Sigurd Hofmanna napokon je dobio i službeni naziv - Copernicium. Kemijska mu je oznaka Cp.

Ovaj je kemijski element 227 puta teži od vodika i zasad je najteži kemijski element u periodičnom sustavu elemenata. Otkriven je 1996. godine za vrijeme eksperimenata kojima se proučavala fuzija. Tijekom godina bilo je nekoliko prijedloga za naziv ovog elemetna, od izvedenice imena Carla Sagana (astronoma) pa do izvedenice imena Sigurd Hofmanna, voditelja laboratorija. Naposlijetku je nazvan po astronomu Nikoli Koperniku čiji je rad na području astronomije i nebeske mehanike napokon Zemlju pozicionirao izvan centra svemira. Tim iz Darmstadta je ovakvo imenovanje potrkijepio riječima kako je Nikola Kopernik promijenio naše viđenje makrosvijeta, a Copernicium mijenja naše viđenje mikrosvijeta. Profesor Hofmann je na upit novinara ne bi li mu se više dopalo da je novi element dobi naziv Hofmannium kratko odgovorio; "Ne, ja mislim kako Copernicius zvuči puno bolje od Hofmanniuma".

Oko jezgre novog elementa kruži 112 elektrona, što znači da ima isto toliko i protrona. Njegovom otkriću kumovali su dvadeset i jedan znanstvenik iz Njemačke, Finske, Rusije i Slovačke. Copernicium je nastao kao produkt u eksperimentima nuklearne fuzije prilikom bombardiranja Cinkovim ionima. Vrijeme trajanja ovog elementa je iznimno kratko i njegovo je postojanje utvrđeno zahvaljujući iznimno brzim senzorima i analitičkim postupcima.

periodni_sistem
Periodni sistem elemenata

Centar za istrživanja iz Darmstadta započeo je s radom 1981. godine. Od tada na ovamo zahvaljujući velikom akceleratoru i impresivnom timu znanstvenika otkrili su šest kemijskih elemenata koji do tada nisu bili poznati, a nose brojčane oznake od 107 do 112. Redom to su; 107 (bohrium), 108 (hassium), 109 (meitnerium), 110 (darmstadtium), 111 (roentgenium) i 112 (copernicium).

Za davanje imena novim kemijskim elementima u svijetu je ovlaštena International Union of Pure and Applied Chemistry (IUPAC), nakon donošenja imena novog elementa znanstvenoj zajednici ostavlja se vremenski period od šest mjeseci kako bi se u raspravi osigurao koncenzus oko novog nazivlja.