pdf

Prvo lansiranje
sa kosmodroma „
Восточный
(„Союз-2.1а“ sa satelitom „Ломоносов“)

28. aprila je otvoreno novo poglavlje u istoriji kosmonautike. Rusija je konačno otvorila Vastočni, svoj treći veliki kosmički lansirni centar, pored Bajkonura – koji se nalazi na teritoriji Kazahstana – i Plesecka.
U 05:01 po moskovskom 28. aprila 2016. godine državna korporacija Роскосмос je lansirala raketu-nosač „Союз-2.1а“/„Волга“ (372PH16) sa rampe ПУ-15 (371СК14) Zone 1 kosmodroma Vastočni. Kao koristan teret ponela je ruski naučni satelit za proučavanje kosmičkog zračenja „Михайло Ломоносов“. Istom raketom su poleteli i ruski mikrosatelit „АИСТ №2Д“ od 53 kg i kubsat „СамСат-218/Д“ оd 4 kg, оba napravljena u saradnji sa studentima fakulteta u Samari. Ovom misijom „Союз“ je postao prva raketa koja može da bude lansirana da četiri različita lansirna centra (sa ukupno 8 rampi različitih konstrukcija).
Ovo je bilo sedmo lansiranje „Союзa“ u 2016. godini.

Vastocni lansiranje

Ruski kosmodrom “Vastočni” (rus. “Восточный”; mi bi rekli „Istočni“) rođen je 2007. godine, kada je predsednik Vladimir Putin svojim potpisom odobrio gradnju novog kosmičkog centra u Amurskoj oblasti na Dalekom istoku. Odabrana lokacija se nalazi u blizini stare vojne baze interkontinentalnih projektila „Svobodni“, gde je između 1997. i 2006. izvršeno pet lansiranja kosmičkih raketa „Стрт-1“ (modifikovani ICBM projektil SS-25 РТ-2ПM „Тополь“). Novi kosmodrom će garantovati Rusiji nezavistan pristup kosmosu čak i u slučaju da se u budućnosti promene politički odnosi sa Kazahstanom a kosmodrom se zatvori za Ruse (kosmodrom „Pleseck“ je lociran u Rusiji, ali njegov položaj pod normalnim omogućava okolnostima lansiranja samo na polarne orbite).

1 Preuzmite e-knjigu u PDF formatu