Na sednici Naučno-tehničkog saveta (NTS) "Roskosmosa" 12. marta 2015. analizirani su predlozi vodećih ruskih raketno-kosmičkih kompanija o projektima perspektivnih sredstava lansiranja korisnih tereta, uključujući i super-raketu.

U vesti koja je objavljena na veb sajtu "Roskosmosa" se navodi da su članovi NTS razmatrali preliminarne projekte RKK "Energija", RKC "Progres" i GRC "Makejev" o razvoju rakete-nosača super-teške kategorije pomoću koje treba da budu obavljeni ruski pilotirani programi osvajanja Meseca. Pored toga, razmotreni su predlozi o neophodnoj infrastrukturi koja treba da bude stvorena na kosmodromu Vastočnij za obezbedjenje lansiranja ovakvih raketa. Kao i prethodnom sednicom NTS-a kada je predloženo da Rusija ostane u prgramu MKS do 2024. a posle toga nastavi sa korišćenjem nacionalne orbitalne stanice, predsedavao je Jurij Koptjev, predsednika NTS-a "Roskosmosa".

NTS je uzimajući u obzir mogućnosti državnog finansiranja projekata Federalnog kosmičkog programa (FKP) do 2025. i programa razvoja kosmodroma do 2025, a takodje i prioritete razvoja ruske orbitalne grupe kosmičkih aparata (misli se na satelite različitih namena), doneo sledeće odluke:

• Preporučuje se GKNPC "Hruničev" da skupa sa RKK "Energija" razradi preliminarni projekata rakete-nosača (RN) "Angara-A5V" sa mogućnošću njene adaptacije za lansiranje perspektvinih transportnih i pilotiranih brodova i drugih korisnih tereta za obezbedjenje transularnih letova i spuštanja na površinu Meseca. Materijali trebaju biti predstavljeni Mešovitoj resornoj komisiji koja će objaviti konačnu odluku
  • Preporučuje se "Roskosmosu" da razmotri mogućnost da se u projektu FKP do 2025. uključe radovi na razvoju raketnih motora na tečnom prirodnom gasu radi primene na novim kosmičkim kompleksima, uključujući višekratne RN super-lake klase
  • Preporučuje se "Roskosmosu" da razmotri mogućnost državnog finansiranja organizacije RKP za naučno-tehničke poslove, perspektivnih tehnologija osnovnih sistema i agregata za gradnju kosmičkih raketnih kompleksa sa raketom-nosačem super-teške klase za istraživanje Meseca, Marsa i drugih planeta Sunčevog sistema
  • Preporučuje program razrade rakete-nosača super-teške klase sa fokusiranjem tokom 2016-2020. na stvaranje naučno-tehničkih osnova, novih tehnologija, sistema i agregata.

U završnoj reči, predsednik NTS "Roskosmosa" Jurij Koptjev je rekao:

"Raketa-nosač "Angara-A5V", koja može da izbaci na orbitu do 35 tona korisnog tereta, predstavlja razvitak postojeće porodice ruskih raketa-nosača univerzalnog, mofularnog tipa "Angara". U njihovoj unifikaciji leži perspektiva optimizacije troškova države radi realizacije ambicioznih zadataka u doglednom periodu. "Hruničev" će raditi u kooperaciji sa drugim firmama, što će dovesti do neophodnog skraćenja rokova. Razrada RN "Angara-A5V" stvara uslove očuvanja i razvoja ruskog prisustva na svetskom tržištu kosmičkih lansiranja".

angara a5 2