Izveštaj

IMG_8340_p

U utorak (14og jula) smo posle dužeg kišnog i oblačnog perioda otišli da malo pogledamo niz teleskop. Naravno naš nov 16 inčni Meade Lightbridge je imao glavnu ulogu. Posle kraće adaptacije i neobaveznog treniranja nišanskih sprava na uobičajno lepim objektima ko što su M13, M57 i M27, rešio sam da uradim ono o čemu sam razmišljo jako duuugooo vremena. To je da pokušam da vidim Pluton. O tome razmišljam još dok je bio planeta. I ako je sad unaprđen u predvodnika nove klase nebneskih objekata nazvanih patuljaste planete nije umanjilo izazov da se fotoni sa Plutona direktno ne zbrcaju u mojoj mrežnjači, bez posrerdnika kao što su CCD chipovi ili neka hartija na kome je isprintana slika.

Za tu priliku našli smo jednu dosta tačnu mapu koju možete videti na: http://www.rasnz.org.nz/SolarSys/Pluto.htm#finder
Trebalo je nekih desetak minuta da se snadjemo sa kartom i da pozicioniramo teleskop u pravo mesto ali od kako smo to uradili došao je moment gde je trebalo prepoznati koja je od tih slabih zvezda, patuljasta planeta Pluton. Moram priznati da taj deo nije bash onako lak i da se u tom delu videlo nekoliko vrlo slabih zvezda ali ipak mislim da je jedan među njima bila Poluton ako je naravno verovati karti. Naravno da ja sam nisam mogao da kažem da li je nešto tu ili nije. Bio je tu i Martin aka oko sokolovo koji je video ono što sam i ja video pa je njegova potvda da vidi ono što i ja dovelo do erupcije oduševljenja ko da sam dao gol u nekom velikom finalu. I tako su se svi izređali na Plutonu što je potrajalo malo duže jer je svakom valjalo objasnioti mapu i ono što se vidi u okularu. Neki su uspeli da potvde ono što smo ja i Martin videli dok drugi su ipak bili sumnjičavi.

Ostatak večeri gledali preko filtera Veil i M17 sa OIII fiterom što je isto oduzelo dosta vremena ipak impresje od Plutona su biloe prisutne cele večeri kao i diskusija da li je to ono što smo videli ili je bila neka druga zvezda. E baš zbog toga smo otišli ponovo u petak uveche (17og jula). Plan je bio da se potvrdi da je to što smo videli ipak bio Pluton i da pokušamo da vidimo Nepunov satelit, Triton. Ali plan je plan a oblaci su oblaci pa smo više uživali u udaljenim munjama nego u posmatranju pa smo odlučili da potvrdu ostavimo za drugi put.

Fotografije:

IMG_8340