Prosto me sramota da kažem od kada nisam otišao sa teleskopom na teren ali još od septembra sam bio u nekom astropostu. Uvek se našla neka prepreka (čitaj izgovor) da ne odemo na teren. Ili je loše vreme ili je Mesec pun ili su ispitni rokovi, bilo kako bilo nije bilo starpartija.

I nije se više moglo izdržati. Rešili smo sa Martinim da odemo na teren čim se razvedri pa taman Mesc bio pun. Nije bio pun ali je bio oko 70% pun. Dobili smo na poklon od Ljubinka teleskop refraktor Scopos 80mm apo, pa smo rešili da ga isprobamo što pre. Možda ne baš najbolje odabrana meta za slikanje te večeri je bila Konjska glava u Orionu jer je Mesec bio samo na desetak stepeni od nje ali kao za probu niije bilo loše. Čak smo i star drift odradili. Teleskop nije loše vodio i imali smo malo upropašcenih fotografija. Malo su ometali manji udari vetra ali ni to nije bilo tako strašno. Dok smo ja i Martin slikali Vasko, Deki i novi momak sa teleskopom Tomi su šarali po nebu. Zbog Meseca nebo nije bilo baš za objekte dubokog neba. Vasko je u početku tražio dvojne zvezde da bi smo na kraju završili sa Saturnom i turističkim turama po površini Meseca kojeg mislim da nisam video bolje nego sad na oko 400 puta povećanja.

Pogledajte album slika sa ovog osmatranja

Martin je prethodni dan i isprobao novog skoscoposa na Mesecuu sa i bez telekonvertora x2, pa i te slike nisu ispale loše. Kojska glava je isto ispala fino ali bilo bi puno bolja da nam Mesec nije izgoreo fotografiju. Ovih dana planiramo u goste kometi Lulin, pa čim se oblaci raziđu eto nas. Do tada veliki pozdrav iz Skoplja.

Author: Radan Mitrović