Danas se u novinama pojavila vest kako je asteroid 2016 QA2 u ponedeljak noću, proleteo pored Zemlje na udaljenosti od samo 84.000 kilometara, što je pet puta bliže, nego što je Mesec udaljen od nas.

Asteroid je imao veličinu od 34 metra i leteo je brzinom od 10 kilometara u sekundi. Navodno su ga astronomi otkrili samo par sati, pre nego što je proleteo pored Zemlje. To naravno, nije istina, za ovaj asteroid se znalo još mnogo ranije, jer se svi asteroidi u krugu oko Zemlje koji je veliki desetine miliona kilometara, danonoćno posmatraju sa više opservatorijskih stanica na Zemlji, a takođe i iz svemira. Osim toga, asteroid ove veličine ne bi takav kakav je pao na Zemlju, nego bi izgoreo u atmosferi, pa bi od njega ostao manji deo koji bi možda napravio štetu, ali sigurno ne bi ugrozio naš opstanak na Zemlji. Sa ovakvim vestima treba uvek biti oprezan, jer se mediji bez griže savesti trude da izazovu strah među ljudima.

Lično sam čitala u novinama kako u nekim slučajevima piše: „NASA je izjavila ovo ili ono...“ , što je čista laž, jer na zvaničnoj NASA strani, često nema ni govora o tome o čemu novine pišu. Asteroidi koji se iznenada pojave i lete tacno prema Zemlji mogu da se nađu u Holivudskim filmovima. Naučnici na našoj planeti ne sede skrštenih ruku čekajući da stena iz svemira uništi našu civilizaciju. Svaki objekat koji bi mogao da bude potencijalna opasnost za Zemlju se posmatra, njegova putanja se prati i tačno je klasifikovan.

APOFIS

Ono što je stvarna moguća opasnost, je asteroid „Apofis“ koji će, prema sadašnjoj putanji kojom se kreće, 13. aprila 2029. godine da proleti pored Zemlje na udaljenosti od 29.450 kilometara. Verovatnoća udara u Zemlju iznosi 1:45.000. (Za poredjenje, verovatnoća da će se desiti nesreća u vozu je 1:10.000, a verovatnoća avionske nesreće je 1:100.000). To znači, ako se do tada desi da nešto skrene ovaj asteroid, naime, ako neki drugi veći asteroid iznenada udari u njega i tako ga na njegovoj putanji skrene prema nama, onda ćemo eventualno da imamo problem. Inače će i taj asteroid da proleti pored nas, ako se drži dosadašnje putanje, koja se pomno posmatra još od 2004. godine. Asteroid „Apofis“ ima veličinu od 385 metara i oblik krompira. I ako se desi da se nađe na putanji direktno prema Zemlji, postoje određeni planovi koje NASA testira u cilju njegovog mogućeg skretanja. A ako uprkos svemu i uđe u Zemljinu atmosferu, veliki njegov deo će da izgori, tako da će šteta da se drži u granicama.

Prisetimo se samo medijskih katastrofičarskih izveštaja kada smo trebali da dočekamo 2000. godinu, pa onda teorije o uništenju 2012. godine. Očekuje se da će već od 2020. godine, medijska preterivanja, izjave samozvanih „naučnika“, i zastrašujuća senzacionalistička scenarija katastrofe, do aprila 2029. godine, da dovedu javnost do ivice masovne histerije, pogotovo, jer 13. april 2029. godine pada u petak. Zato je veoma važno da ljudi blagovremeno budu informisani o činjeničnom stanju, što je zadatak profesionalnih astronoma i priznatih naučnih opservatorija.

Snimak opakog asteroida

Asteroid samoubica udara 2040-te?

Asteroid 2012 DA14 u bliskom prolazu