Anatoly Perminov, direktor Ruske svemirske agencije, izjavio je za javnost kako se Rusija sprema na zahtjevnu svemirsku misiju spašavanja naše planete od udara asteroida. U svojem obraćanju javnosti on nije podastro nikakove tehničke podatke o bespilotnoj misiji koja se mora odigrati 2029. godine, osim što je otklonio mogućnost ikakova angažiranja nuklearnog oružja. Asteroid ćemo pobijediti isključivo zakonima fizike, izjavio je Perminov.

mjesec-by-marcela-rasonja
Mjesec izbrazdan kraterima-šutljivi svejdok učestalih udara asteroida (Marcela Rasonja)

ASTEROIDI

Strah od nebeskih stena
Još nema sudara, a kad će - ne zna se
Mogućnosti sudara Zemlje sa asteroidima i kometama

APOPHIS

MOGUĆ UDAR ASTEROIDA «2004MN4» U ZEMLJU !
ASTEROID ĆE NAS (IPAK) PROMAŠITI
ASTEROID «2004MN4» - ŠTO NAPOSLIJETKU OČEKIVATI
99942 Apophis (2004MN4)
katastrofe: svemir preti

DEEP IMPACT

DEEP IMPACT, SPREMAN ZA START
LANSIRAN PRESRETAČ KOMETE
Palomarski div snimio Deep Impact
Deep Impact ima problema
Deep Impact, drugi deo
Deep Impact

Naime, riječ je o problemu poznatom iz 2004. godine kada su astronomi otkrili objekt pod današnjim nazivom Apophis. Asterodid promjera 280-350m (ovisno izvorima podataka) u petak 13. aprila 2029. godine bi prema svim proračunima trebao proći na manje od 29.000 km od Zemlje. U svemirskim mjerilima i računajući na varijable proračuna postoji mala, ali realna mogućnost da to nebesko tijelo udari u Zemlju. Nitko točno ne zna koliko će se i kako promijeniti njegova putanja te kada će se asteroid u narednim bliskim prolascima pored nas naći na putanji kolizije. Kada bi udario u Zemlju promijenila bi se slika svijeta, a novostvorena pustinja veličine Španjolske ili Francuske bila bi nam najmanja briga.Iako danas posjedujemo tehnologiju kojom se misije otklanjanja takvih svemirskih prijetnji čine realnim još nas uvijek čeka puno posla oko njihovih osmišljavanja i pojedinih tehničkih detalja. Treba reći kako je NASA svojevremeno s letjelicom Deep Impact imala uspješno svemirsko bojevo gađanje. Ipak to su sve misije kada je cilj poznat godinama, poznate putanje i kada je otkriven na vrijeme. Problem su nebeska tijela koje nismo otkrili i ona koja nam mogu doći iz pravca Sunca. Sve skupa potencira činjenicu kako promatramo premali dio svemira te da nismo spremni za prijetnje koje nam dolaze otamo.

Ono što zahtijeva posebnu pažnju je saznanje kao se u državnim krugovima Rusije (i ne samo kod njih) razvila svijest o važnosti istraživanjima svemira i realnim opasnostima koje nam prijete otamo! Javnost također mora znati kako je riječ o relnosti a ne samo filmskim scenarijima. Pitanje je samo vremena kada će se naš planet naći na udaru. Prisjetite se fotografija Mjeseca da bude zornije o čemu je riječ Udari asteroida stalan su proces u našem planetnom sustavu..

Svemirska istraživanja i svemirske tehnologije nisu zanimacija „zvjezdoljubaca". U konkretnom slučaju riječ je o spoju znanosti i tehnike vrijednim na stotine milijuna dolara čiji je cilj spašavanje ljudskih života i materijalnih dobara od napada iz svemira.

Perminov je o svemu izvjestio svemirske agencije drugih zemalja te se očekuje kako će se u većoj ili manjoj mjeri misiji pridružiti Kineska, Europska, Indijska i Američka svemirska agencija.

Mmm hvala, autoru, veliki zagrljaj :D 19 sati ranije