Sutra, petak 09. aprila, u 01:06 sati rano ujutro po našem vremenu asteroid oznake  proletjeti će pored Zemlje na udaljenosti manjoj od one koja nas dijeli do Mjeseca.

Astronomski robotički sustav teleskopa poznat pod nazivom Catalina Sky Survey (Tucson, Arizona, SAD) nedavno je otkrio objekat 2010 GA6 čija putanja prolazi veoma blizu Zemljine.

Shematski prikaz putanje asteroida 2010 GA6

U svemirskim mjerilima prelet asteroida na udaljenosti Zemlja-Mjesec se smatra veoma bliskim preletom i takvi se asteroidi ubrajaju u potencijalno opasne objekte.

Don Yeomans iz NASAina Near Earth Object službe koja prati potencijalno opasne objekte po našu planetu izjavio je kako je putanja ovog objekta precizno izračunata te kako nema nikakove šanse da dođe do udara. Svakih nekoliko tjedana ili mjeseci uočavamo objekte koji prolaze na ovako maloj ili još i manjim udaljenostima od naše planete. Ipak ovo je jedan od većih asteroida koje smo uočili na tako maloj udaljenosti od Zemlje dodao je Yeomans. Iako se promjer od 22m na prvi pogled i ne čini značajan, uvrštavajući faktor brzine i mase u formulu po kojoj se izračunava energija dolazimo do prave prirode razaranja (oslobođene energije) kakvo bi takvi i slični objekti mogli načiniti, posebice u gusto naseljenim područjima planete.

Svemirska strelica i ovog puta neće pogoditi Zemlju

Ovaj asteroid proletjeti će u narečeno vrijeme na 359. od Zemlje, cca 9/10 prosječne udalenosti Zemlja-Mjesec. Moguće ga je uočiti samo specijaliziranim astronomskim instrumentima. Nekoliko profesionalnih i amaterskih institucija i pojedinaca svakodnevno nadzire svemir oko Zemlje u potrazi za objektom kojeg nitko zapravo i ne želi pronaći – veliki asteroid na kolizionoj putanji s Zemljom.

Kompozitni snimak rotacije nepravilnog asteroida oko vlastite osi

U javnosti je Near Earth Observation program poznat i pod nazivom Spaceguard („Svemirska straža“). Zadaća sustava za „rano upozorenje od napada iz svemira“ je da snimaju otkrivaju i prate sve potencijalno opasne objekte za našu civilizaciju. Ipak, nedavna otkrića tkz. „tamnih asteroida“, nedovoljan broj teleskopa koji prate što se događa iznad naših glava, nepostojanje sustava koji bi opažao pojedine dijelove neba (posebno iz pravca Sunca) ne djeluju ohrabrujuće. Šlag na kraju priče kada bi jednog dana i otkrili „objekat sudnjeg dana“ je i saznanje da naša civilizacija zapravo nema i nezna na koji bi način pokušali eliminirati prijetnju, SF filmovima usprkos.

Nadajmo se da ovakav scenario nećemo nikada gledati iz prvog reda