U sitne sate 8. februara 1969. godine, glasna detonacija je prekinula tišinu usnile seoske oblasti u severnoj meksičkoj državi Chihuahua. To je bila eksplozija meteora* u visokim slojevima atmosfere, koja je rasula hiljade malih meteorita na površinu od preko 350 km2. Lokalno stanovništvo i profesionalni tragači su skupili više od 3 tone retkog stenovitog materijala. Pošto se i dan–danas pronalaze komadi, procenjuje se da je bio ukupne veličine od nekoliko tona.

allendemexico

Aljendeov meteorit se rasuo na površinu od nekoliko stotina kvadratnih kilometara u seoskom delu Meksika 1969. godine.

allende Presek kroz Aljendeov meteorit. Utvrđeno je da je star 4,56 milijardi godina.

Tajming ovog pada nije mogao da bude bolji. Desio se samo par meseci pre prvog spuštanja Apola sa ljudskom posadom na Mesec. Federalna vlada SAD je potrošila milione dolara da na brojnim univerzitetima i federalnim ustanovama širom zemlje izgradi sofistikovane uređaje za analizu materijala koje će posada Apola doneti sa Meseca. Naučnici su bili nestrpljivi da isprobaju novu opremu, a delovi meteorita su bili idealna šansa. Proučavanjem uzoraka Aljendea otkriveni su dokazi o najranijim procesima koji su vladali u prvobitnoj solarnoj maglini.

* Meteori (grč.) ili zvezde padalice su oni komadi materije vanzemaljskog porekla koje se na noćnom nebu naše planete pojavljuju kao svetleći tragovi; u slučaju da probiju Zemljinu atmosferu (brzinama 11–70 km/s) i padnu na površinu, nazivaju se meteoritima.

Čueni meteoriti: L'aigle  *   Allende  *  Marčison