mars life habitat 1
mars life habitat 2 MSL

Nakon prekjučerašnje presice NASAinih znanstvenika priča o životu na Marsu dobija novo ruho. Rezultati kemijskih analiza uzoraka tla koje je načinio rover Curiosity ne daju mjesta sumnji – Mars je nekada bio a i danas je pogodan za održavanje života.

Zemaljski mikrobi i bakterije mogli bi preživjeti u okružju Marsova tla jer se ondje nalaze pogodne kemijske supstance i spojevi koji omogućavaju prehranu mikroorganizama a samim time održavanju života. Ne ulazeći u šturo znanstveno obrazloženje i pojašnjenje koji su sve spojevi i u kakvim omjerima pronađeni dileme oko mogućnosti održanja života na Marsu više ne bi trebalo biti. Dobili smo potvrdni odgovor na fundamentalno pitanje astrobiologije Marsa – prema onome što sada znamo Mars je pogodan za život, izjavio je Michael Meyer voditelj znanstvenog tima NASAina Mars Exploration Programa. Roverovi instrumenti Sample Analysis at Mars (SAM) te Chemistry and Mineralogy (CheMin) međusobno su potvrdili rezultate analize tla.

Curiosity je ova istraživanja odradio na području Yellowknife Bay, Galeova kratera gdje će se zadržati još nekoliko sedmica prije dugog puta na brdo Mount Sharp. Očekuje se kako će rover biti aktivan godinama neumorno istražujući susjednu planetu. Ovim otkrićem te pronalaskom sličnih uzoraka i drugdje na Marsu glavna znanstvena misija dvije i pol milijarde USD vrijednog robota je ostvarena a naše poimanje habitabilnih okružja u Sunčevom sustavu se nepobitno mijenja.

Dragane,....baš lepo!A Marino.....baš... 1 sat ranije