padobran

Na slici koju je načinio Nasin „Mars Reconnaissance Orbiter“ vidi se padobran koji je pomogao da rover „Curiosity“ prošlog leta sleti na Mars.

Sliku je napravila kamera HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment) na Mars Reconnaissance Orbiteru”. Radi se zapravo o reflektujućem teleskopu od 0,5 m sa rezolucijom od 30 cm sa visinie od 300 km. To je najveći takav teleskop poslat u jednu misiju u duboki kosmos.

Sedam fotografija hoje je HiRSE napravio između 12. avgusta 2012. i 13. januara 2013. godine pokazuju da je od sletanja padobran makar dvaput promenio svoj oblik zbog dejstva vetra.

Fotografije su dostupne na http://uahirise.org/releases/msl-chute.php i na http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA16813.

Naučnici koriste HiRSE da bi studirali mnoge promene na Marsu. Njegova prva slika padobrana „Curiosity“, koja nije uključena u ovu seriju, prikazivala je letilicu koja je upravo otkačila padobran pred sletanje na Marsovu površinu.

Rad HiRSE–a kontroliše univerzitet Arizona u Tucsonu. Teleskop je napravila Belova aeronautička i tehnološka korporacija iz Kolorada.