Istarska tehničko pokazna misija na Mjesec stala na noge

Istarski svemirski program u svojim radnim zadacima ima i izradu složene tehničko-pokazne svemirske misije na drugo nebesko tijelo – Mjesec. Projekt je nazvan LUNA 2020 a cilj je formiranje operativnog tehnološkog demonstratora koji podrazumijeva izradu makete lansirne rampe sa raketom (u umanjenom mjerilu) te orbitera, landera i rovera kao operativnih tehničkih cijelina.

Prva etapa izrade LUNA 2020 kompleksa gradi se u Industrijsko obrtničkoj školi  u Puli. Projekt je u suradnji Industrijsko obrtničke škole Pula i Astronomske udrugeVidulini  započet prošle školske godine. Nakon osmišljavanja misije i izrade tehničke dokumentacije pristupilo se izboru materijala te gradnji nosive konstrukcije landera i orbitera.

Na prvi dana proljeća (20.03.2018.) učenici I/a razreda sa profesorom Draganom Basara zgotovili su poslove na nosivoj konstrukciji landera i orbitera. Mjesečev lander stao je na noge, kaže prof. Basara.

Sada slijedi implementacija energetskog bloka (fotonaponski paneli, akumulatori, regulator napajanja, pretvarač napona..) te ugradnja računala a zatim i drugi moduli te senzorika i optoelektronika. Do kraja aktualne školske godine LUNA 2020 biti će energetski neovisna i opremljena prvim setom opreme.

LUNA 2020 u svojoj biti skup je interakcija između obrazovanja, znanosti, tehnologija i gospodarstva s otvorenim pristupom prema medijima i javnosti, izjavio je Marino Tumpić, voditelj Istarskog svemirskog programa. Patrik Ušić, Marko Stojan (autolimari) Marin Radošević, Matej Živolić, Andrej Bačac, Antonio Sivonjić i Entoni Zirdum (CNC operateri) učenici su I/a razreda koji rade na ovom dijelu projekta LUNA 2020. Pomoć pri nabavci i opremi pružili su gospodarstvenici i to Amortizeri Roby sa Velog Vrha, Korado gumi servis sa Medulinske ceste te Tehnomont bravarija, direktor Sean Lisjak.

DSC 0049 DSC 0060