Talijanska srednja škola Dante Alighieri sprema modul za let u bliski svemir

HISTRION 109 b

Ove godine, tijekom ljeta,  sa „Svemirske luke Herman Potočnik“, Pula, u misije prema bliskom svemiru poletjeti će dvije krilate bespilotne letjelice HISTRION 111 i 112. Misije se izvode u sklopu aktivnosti  Istarskog svemirskog programa Astronomske udruge Vidulini.

Pored tkz. letne elektronike kao permanentne opreme u letjelicama se nalazi teretni prostor dimenzija tri cubesat satelita (100 x 100 x 300 mm) a koji je namijenjen za raznolike eksperimente suradnika i partnera projekta. U tom smislu je između Talijanske srednje škole Dante Alighieri (ravnateljica Debora Radolović) i Astronomske udruge Vidulini (Marino Tumpić) početkom ove godine postignut dogovor o suradnji na način da Škola bude aktivno uključena u misiju HISTRIONa 112. Ubrzo potom idejno rješenje modula pretvoreno je u radne nacrte te je rođen „DANTE UNO“.

Riječ je o samostalnom elektroničkom modulu koji ima zadaću da tijekom misije bilježi parametre temperature, atmosferskog pritiska, vlažnosti, akceleracije, magnetizma te da kamerom snima sve sekvence leta i putem nadograđene wifi veze u realnom vremenu šalje podatke kontroli leta na zemlji.

„DANTE UNO“ je energetski neovisan modul sa projekcijom samostalnog , neprekinutog rada od najmanje 180 minuta za koje će vrijeme u HISTRIONu 112 prijeći Armstrongovu liniju (visina od preko 20.000 m) i ući u područje bliskog svemira. Profesorski tim zadužen za „DANTE UNO“ čine; Eduard Filipčić Rozze, Svebor Smodlaka, Luciano Paris, Doriano Sergo i Boris Škifić. Prema njihovim riječima do kraja školske godine obaviti će se još nekoliko nadogradnji i manjih izmjena te izvršiti neophodna testiranja modula kako bi bio spreman za neuobičajenu, uspješnu odiseju.

Prije leta u bliski svemir svi moduli suradnika i partnera na misijama HISTRION 111 i 112 obaviti će tkz. ispitivanja kompatibilnosti na test letjelici HISTRION 109.

dante UNO test svibanj 2018