spitzer-image

U vidljivoj svetlosti ova maglina podseća na Severno Američki kontinent, ali kad se posmatra u infracrvenom delu spektra ona poprima potpuno novi izgled. Pojavljuje se predeo prepun usijanog gasa, prašine, mladih zvezda i protozvezda.

Kako su mlade zvezde u toku svog razvoja okružene gustim omotačem gasa i prašine vidljiva svetlost nije u stanju da se probije do posmatrača, tako da na slikama koje su napravljene u vidljivom delu spektra nismo u mogućnosti da ih primetimo. Do sada je bilo detektovano oko dve stotine mladih zvezda u ovom regionu. Zahvaljujući novijim snimcima magline, koje je napravio Spitzer Svemirski Teleskop, astronomi su uspeli da identifikuju više od dve hiljade novih potencijalnih mladih zvezda. Jasno možemo da uočimo koliko više informacija možemo da prikupimo posmatrajući ovakve objekte u infracrvenom delu spektra pre nego u vidljivom, izjavili su astronomi koji upravljaju ovim teleskopom.

Nove slike Spitzer Svemirskog Teleskopa dale su nam uvid u sve faze razvojnog ciklusa zvezde, od najranijih početaka pa do perioda kad postaje roditeljska zvezda mladim tek formirajućim planetama. Ali i pored ovih sjajni slika jedna misterija još uvek ostaje nerešena, a tiče se njenog izvora energije. Još uvek nije pošlo astronomima za rukom da snime grupu masivnih zvezda za koju se smatra da su dominantne u maglini. Pretpostavlja se da se ove zvezde nalaze iza oblaka prašine i gasa u predelu Meksičkog Zaliva (na slici u vidljivom spektru može jasno da se vidi pomenuta oblast).

Slika nam pokazuje svetlost koja je snimljena na različitim talasnim dužinama. Plava boja odgovara talasnoj dužini od 3,6 mikrona, zelena boja odgovara talasnoj dužini od 8 mikrona dok talasna dužina od 24 mikrona pripada crvenoj boji.

Link na fotografiju: Spitzer Space Telescope