Comet NEOWISE from ISS [ 4K ]

Budite se, komet NEOWISE je na nebu!  članak: Marino Tumpić

Ljubomir
0 #4 Ljubomir 19-07-2020 02:44
-
- Za Dragovica: moje priloge o kometi ja sam namerno nazvao "ledena grudva" i namerno sam pravio takve fotografije sa jakim objektivom i kratkom ekspozicijom da bih sto bolje snimio samo jezgro komete. Tako sam na slikama dobio jezgro zelenkaste boje po cemu sam zakljucio da je ona od leda. Hm... Priznajem, ne mogu to da tvrdim 100%, ne mogu da "skoknem" do komete da proverim.
-
- Da, pokusao sam da koliko-toliko snimim samo jezgro, smatrao sam da cu imati dovoljno srece sa opremom koju posedujem. Ovoga puta jezgro je siroko oko 5 kilometara i smatrao sam da je dovoljno veliko da bi se videlo na slici. Ipak je ono preko 100 miliona kilometara daleko. Na mojim slikama vidi se jezgro i vidi se rascep izmedju dva glavna postranicna mlaza komete. Pogledao sam mnoge slike iz celog sveta, retko ko se setio da bas to snimi. Zato, na mojim slikama se ne vidi raskosan rep komete, to sam prepustio drugima, znao sam da ce svi dati akcenat bas na rep.
-
- Veoma veliki broj priloga iz celog sveta prikazuje kometu pomocu "stakiranih" fotografija, dakle sabiranja vise fotografija (pa i nekoliko stotina) u jednu. Ja nemam taj softver i ne treba mi. Tako se dobija previse eksponirana fotografija na kojoj se ne moze jasno videti jezgro komete, nego samo bela kugla. Prakticno, stakiranjem cesto dobijate ono sto se nekad zvalo "zamrljana" fotografija. A niko nece da se bakce sa teskim velikim fotografskim tele-objektivim a koji se jedva drze u rukama.
-
- Svi teleskopi imaju maksimalan otvor manji od objektiva na foto-aparatima koje drzimo u rukama, pa su fotografije snimljene pomocu teleskopa uvek sa duzom ekspozicijom nego samo pomocu objektiva i otud opet bela kugla...
0 #3 Aleksandar Zorkić 19-07-2020 01:23
Citat Neđo:
... E sad, nije mi jasno, ona tek treba da napusti zonu planeta, zar nece one jos da joj izdeformisu orbitu? Mislim, tek je stigla i vec joj je izracunata nova putanja, a treba da se udalji od svih gravitacija u suncevom sistemu sto bi znacilo da ovih 6800 godina moze biti vise ili manje? Sta sam propustio ovdje? :)

Odgovor se nalazi u posebnom članku:
Neđo
0 #2 Neđo 17-07-2020 13:50
Slazem se sa Dragom, meni je manje vise bilo dovoljno 2-3 slike komete da vidim, ostalo sto me interesuje su stvari tipa ovog teksta:

I tu mi je recimo zapalo za oko da je poslednji put bila ovdje prije 4500 godina, a ponovo ce doci za 6800 jer su joj planete izmijenile putanju itd. E sad, nije mi jasno, ona tek treba da napusti zonu planeta, zar nece one jos da joj izdeformisu orbitu? Mislim, tek je stigla i vec joj je izracunata nova putanja, a treba da se udalji od svih gravitacija u suncevom sistemu sto bi znacilo da ovih 6800 godina moze biti vise ili manje? Sta sam propustio ovdje? :)
0 #1 ddragovic 16-07-2020 19:04
Gledam nešto, na sajtu trenutno ima 20-ak 'textova' o kometi. Priznajem, kometa je bajna, snimci takođe. ... Ali ono što meni smeta to je što se NIKO NE MOŽE DA SETI I KAŽE JEDNU REČ o samoj kometi. Ne mogu da verujem da su svi ti posmatrači zadovoljni samo oštrinom svojih slika i fiovima svojih okulara.
Koliko je velika kometa?
Koliko je sada daleko od Zemlje a koliko od Sunca?
Kojom brzinom leti?
Kad će ponovo da dođe?
Da li je od leda ili kamena?
I sl. Ipak se radi o kosmičkom OBJEKTU a ne fotografskom fenomenu, bar ja tako gledam na stvar.
Još na samom početku ja sam hteo da napišem sve što se zna o kometi, ali ne želim da se mešam i u to