Comparison: Future of the Universe

Jeste li se ikad zapitali kada će sav led istopiti na zemlji, za koje vreme Sunčev sistem napravi krug na putu kroz galaksiju, kada će nestati Saturnovi prstenovi i kada će naša planeta postiti  nenastanjiva? I kada će se naša galaksija sudariti sa galaksijom u Andromedi?

(Podaci na osnovu rasprava na društvenim zajednicama i dostupnih relevantnih izvora).

BuducnostUniverzuma 1

BuducnostUniverzuma 2

BuducnostUniverzuma 3

0 #7 Aleksandar Zorkić 07-08-2020 12:52
Citat Pustolov:
@Zorkić Možda je Jupiter, ...

Ako su te dve tačke jako blizu moguće je i da ste videli Jupiter i u njegovoj blizini jedan ili dva njegova satelita, što bi značilo da imate zbilja odličan vid.
Potražite online verziju Stelarium programa pa se pozabavite njme, interesantno je, a pokazaće vam detalje neba iznad vas.
dtanasko
0 #6 dtanasko 06-08-2020 22:49
Na jugoistočnom nebu, i to na oko 30 stepeni i više, imamo Jupite i Saturn, Jupite je desno i više, a Saturn je levo. Jupiter je svetliji. Rastojanje između njih je, grubo, kada izpružimo ruku od sebe u njiohovom pravcu, kao šaka. Nema šta drugo na nebu osim zvezda. Sve ostalo, što je čovek napravio se kreće i to brzo.
0 #5 Pustolov 06-08-2020 22:12
@Zorkić Možda je Jupiter, inače posmatrano iz Bratunca. A ja svih godina mislio da su neki veštački špijunski sateliti i ljutio se što mi kvare pogled na zvezde ,jednostavno presvetlo a iz dva dela kao da je solarni panel ploča od satelita. Možda me to oko vara da su dve tačke. Potražiću noćno nebo na netu gledano iz Srbije sa prikazom zvezda pa ću valjda shvatiti. Hvala Aleksandre!
0 #4 Aleksandar Zorkić 06-08-2020 20:55
Citat Pustolov:

"Statičan objekat koji izgleda kao dve zvezde". Nije mi baš jasno, a jedino što je u to vreme na tom mestu upadljivo jesu dva objekta Saturn i Jupiter. Pogledajte ovo: https://www.astronomija.org.rs/posmatranja/14204-posmatrajte-jupiter
0 #3 Pustolov 06-08-2020 14:25
@zorkić Statičan je objekat, izgleda kao dve zvezde jedna pored druge, samo svetlije. Vidi se svake večeri praktično, verovatno cele noći, oko 22h sam gledao. Dakle jugoistočno na oko 30 stepeni uvis sa moje tačke gledišta. Gledano golim okom dosta je svetlo, pa svemirska stanica otpada jer se ona kreće, možda neki komunikacioni satelit. Ima još takvih objekata samo manjih, primetio sam.
0 #2 Aleksandar Zorkić 06-08-2020 14:13
Citat Pustolov:
...Kad pogledam jugoistočno na oko 30 stepeni vidim sjajan objekat kao dve velike svetleće tačke, zanima me da li je to svemirska stanica ili neki satelit?

Takođe sam primetio i više sličnih ali manjih objekata, možda su to ovi novi starlink sateliti? Znači kao dve svetleće tačke jedna pored druge izgledaju svaki pojedinačno.

Ćale mi je nekad davno kad sam bio mali za sličan objekat na nebu rekao da je to "avaks". Inače dosta čitam astronomoju, super sajt, naročito stara astronomija, dosta dobrih članaka.

Morate biti precizniji: u koliko sati, kog datuma, na kojoj visini, da li je posmatrani objekat statičan, ili se kreće, bar približno sa koje lokacije gledate? Šta to znači: „svetleći objekat kao dve svetleće tačke“? Je li to jedan ili su dva objekta?
Sateliti projure nebom za minut.
Ovde https://www.astronomija.org.rs/posmatranja/13652-stranica-za-posmatrace-godina-2020#iss
potražite odgovor za satelite i Međunarodnu svemirsku stanicu.
0 #1 Pustolov 05-08-2020 21:55
Pozdrav narode, imam jedno pitanje?Kad pogledam jugoistočno na oko 30 stepeni vidim sjajan objekat kao dve velike svetleće tačke, zanima me da li je to svemirska stanica ili neki satelit?