Doktor geofizike, Endrju Fejstel je veteran dve misije spejs šatla i šest izlazaka u otvoreni kosmos. Na orbiti je nakupio gotovo 29 dana, a izvan šatla preko 42 časa.

fejstel1Fostel je postao astronaut 2000, ali je svoj prvi kosmički let obavio tek 2009. Tada je, između ostalog,  učestvovao u servisiranju Hablovog kosmičkog teleskopa. Međutim, na drugi kosmički let čekao je samo dve godine - 2011. Bio je to pretposlednji let u programu "Spejs šatl". Sada, sedam godina kasnije, Fejstel po treći put leti u kosmos.

Fejstel je rođen u Lankasteru (Pensilvanija), avgusta 1965. Diplomirao je na katedri za geofiziku Univerziteta Perđu (Purdue) u Indijani 1989. gde je dve godine kasnije magistrirao. Godine 1995. doktorirao je na katedri za seizmologiju Kraljevskog univerziteta u Ontariju (Kanada).

Pored akademske, Fejstel takođe ima zanimljivu radnu biografiju. Još kao srednjoškolac radio je u jednoj automehaničarskoj radnji, zatim je pomagao u pripremi laboratorija na katedri za Zemlju i atmosferu univerziteta Perđu. Godine 1991. seli se u Ontario (Kanada) i na Kraljevskom univerzitetu radi kao naučni saradnik i asistent na predmetima proučavanja minerala izloženih povećanim hidrauličnim pritiscima u procesima koji se odvijaju u dubinama zemljine kore.

Tri godine je radio kao geofizičar u Kanadi i bavio se analizom seizmičkih talasa u pograničnim oblastima sa SAD-om. Posle toga prelazi u kompaniju Exxon Mobil koja se u Teksasu bavila otkrivanjem nafte.

Kosmička karijera Fejstela kreće jula 2000. kada je primljen u grupu kandidata 18. grupe astronauta NASA-e. Obavio je redovnu osnovnu dvogodišnju obuku, koja je između sotalog uključivala trenažne letove na mlaznim avionima T-34.

Prvi kosmički let Fejstel je obavio maja 2009. kao specijalista misije STS-125 šatla "Atlantis" koja je bila posvećena popravkama Hablovog kosmičkog teleskopa. Tada je tri puta izlazio u otvoreni kosmos i učestvovao u zameni nekoliko pribora i instaliranju novih uređaja na Hablovom teleskopu. Misija je trajala 13 dana.

Već u maju 2011. Fejstel ponovo leti u kosmos, sada prema MKS, ponovo kao specijalista misije šatla "Endevor". Bila je to pretposlednja 134. misija spejs šatla. I tada je Fejstel tri puta izlazio u otvoreni kosmos. Tada je obavio montažne radove na rešetkastoj nosećoj konstrukciji američkog dela MKS. Prvi izlazak je morao da bude prekinut pre završetka svih radova jer je došlo do problema u skafandru Fejstelovog kolege Gregorija Čemitofa. Zbog toga je drugi izlazak Fejstela trajao duže nego što je planirano, više od osam časova (to je šesta kosmička šetnja po dužini trajanja). Tada su, između ostalog, obavljeni i radovi na servisiranju opreme za hlađenja sistema elektrosnabdevanja MKS-a.

Posle 16 dana provedenih u kosmosu, šatl "Endevor" se vratio na Zemlju, posle čega je Fejstel proveo sedam godina do svog sledećeg - trećeg kosmičkog leta o kome upravo pišemo.

On je oženjen Indirom Devi Batnagar, sa kojom se upoznao za vreme magistrature. Imaju dva sina.

Pored kosmosa i goefizike, Fejstel obožava da radi na restauraciji starih automobile. Takođe, veoma je muzikalan, u orkestru astronauta u Hjustonu svira gitaru, tako da će sigurno u retkim trenucima predaha na kosmičkim orbitama svirati i za svoje kolege na MKS-u.

Biografije:

Fotografije