TV Astronomija

Snimci, razni o astronomiji i sl.

10 mesta na Zemlji koja sigurno nećete posetiti ma koliko to želeli

s1

Filmić se zove: „Top 10 Places No Human Has Ever Set Foot on Earth” što je ipak malo pretenciozan i prenaglašen opis sadržaja, a u pojedinim slučajevima i sasvim pogrešan. Sem toga, treba primetiti da nije sniman na onim mestima na koja ljudska noga nije kročila, jer je to nemoguće (u redu, moglo bi robotom). Ali ako imate to u vidu biće vam interesantno da ga odgledate. Eto, ima mesta na planeti koja nećete posetiti pa makar da to jako želite.

Šta mislite, koja su to mesta?

Dok ne padne dan

ok1

Kad svane noć probudi se Opservatorija „Kosmos“. Nebo klizi nad njom; prolaze planete, zvezde, magline i daleke galaksije. I sve to ona budno motri i ponekad nešto snimi, onda kad je nebo vedro i atmosfera čista i prozračna.

NASA SLAVI 60 GODINA RADA

n3

Nacionalna vazduhoplovna i svemirska administracija (engl. National Aeronautics and Space Administration) ili verb. skr. Nasa (engl. NASA), agencija je, odgovorna za civilni deo svemirskog programa Sjedinjenih Država. Agencija je takođe odgovorna za dugoročna civilna i vojna istraživanja u oblasti vazduhoplovstva.

Prelet Svemirske stanice preko Mesečevog diska.

issAKL18

MEĐUNARODNA SVEMIRSKA STANICA obleće Zemlju na visini od oko 400 kilometara. Leti brzinom 7,67 kilometara u sekundi i svakog dana napravio 15,54 orbita oko planete. Jedan krug načini za 92,49 minuta. Ako računamo današnji dan ona leti ukupno 19 godine, 8 meseci i 13 dana. Njen prvi segment lansiran je 20. novembra 1998. godine. Ne zna se tačno koliko stanica vredi jer je to gotovo nemoguće izračunati pošto svaka zemlja učesnica u projektu ima svoje cene i svoj način obračuna. Ipak računa se da ISS košta preko 150 milijardi dolara.