Opservatorije

Imaju li oblake vansolarne planeta

maxresdefault

Dobro rešenje za ovakva istraživanja je plan Evropske svemirske agencije da u kosmos pošalje Svemirski teleskop ARIEL (Atmospheric Remote-sensing Infrared Exoplanet Large-survey). Ta letelica će služiti za istraživanje atmosfera vansolarnih planeta. Istina, biće lansirana tek 2028. godine pa ćemo se načekati, ali biće to zbilja moćan teleskop jer je plan da osmotri čak hiljadu vansolarnih planeta u infracrvenoj svetlosti.

Prvi snimci teleskopa Spitzer

spitzerPovodom vesti o prestanku rada svemirskog teleskopa Spitzer objavljujemo članak sa samog početka rada tog teleskopa iz 2003. godine

NASA je objavila ime novog svemirskog teleskopa i prikazala prve snimke načinjene njim. Iz prva zvan "Space Infrared Teleskop Facility" (SIRFT), teleskop je sada nazvan po nedavno preminulom naučniku Spitzeru (Lyman Spitzer Jr.), koji je još 1940-ih godina prvi predložio postavljanje teleskopa u svemir zbog izbegavanja nepovoljnih efekata Zemljine atmosfere. Ime teleskopa je izabrano izmedju 7.000 javnih predloga.

Kondorov let iznad Zvjezdarnice Tićan

tican kondorov let andjelko glivar

Anđelko Glivar, liječnik i astronom iz Donje Stubice prvi je sagradio klasičnu, privatnu,  zvjezdarnicu sa kupolom na našim prostorima i početkom digitalne ere astrofotografije astronome i javnost oduševljavao svojim bravuroznim fotografijama nebeskih objekata, nedavno je boravio u Istri te dronom napravio prekrasan video Zvjezdarnice Tićan.

tranzit logo