Život

„Artificial life”- digitalni organizmi

creature_11_big„Artificial life”(“Alife”) ili veštački život predstavlja pokušaj savremene nauke da, koristeći biohemiju, robotiku ili kompjuterske modele sintetiše, proizvede ili kreira život. U ovom tekstu ćemo se zadržati na razmatranju tzv. digitalnih organizama koji predstavljaju kompjuterske programe sposobne da se samoumnožavaju, mutiraju i evoluiraju. Da li ovakve veštačke forme uopšte i možemo smatrati životom pitanje je koje izaziva podelu kako u naučnim krugovima tako i van njih.

Opširnije: „Artificial life”- digitalni organizmi

Write comment (0 Comments)

Internet u šumi

01Crop

Šetajući šumom, pažnju nam zaokuplja sve ono što vidimo iznad zemlje. Opalo lišće, sitno rastinje, drveće, ptice. Izbor stvari za posmatranje je veliki. Ono što ne vidimo, a ima veliku ulogu u šumskom ekosistemu leži ispod gomile lišća i mahovine po kojim gazimo. Tu pod našim nogama, ispod šumskog poda koji je isprepletan korijenjem drveća nalazi se fascinantna mikroskopska mreža gljiva.

Opširnije: Internet u šumi

Write comment (0 Comments)

Život

drvo-cropKako je nastala prva ćelija? To zagonetno pitanje, jedno je od najvažnijih koje stoji pred nama; i na koje nemamo iole precizan odgovor. Obično se kaže da su se u ono vreme od pre 3,8 milijardi godina, kada je na ovoj planeti već bilo vode, a atmosfera bila ispunjena zagušljivim gasovima i besomučno pržena munjama...

Opširnije: Život

Write comment (4 Comments)

Evolucija života na Zemlji - prekambrijum

usijanaZcrop

U prvih 500 miliona godina Zemljinog postojanja bombar dovanje iz svemira je bilo toliko intenzivno da ju je prosečno svakih hiljadu godina udarao po jedan veliki objekat, oslobađajući energiju koja se je bila milijardama puta veća od one oslobođene eksplozijom atomske bombe koja je upotrebljena u Japanu krajem Drugog svetskog rata.

Opširnije: Evolucija života na Zemlji - prekambrijum

Write comment (4 Comments)

Evolucija života na Zemlji

Evolucija-crop

Zahvaljujući Sunčevoj toploti i atmosferi koja je ublažava, ali i štiti planetu od ubitačnog ultraljubičastog zračenja, pre oko 4 milijarde godina otpočelo je ono što nazivamo „životom“. Međutim, fosilni zapisi nam ukazuju da njegovo prisustvo na Zemlji nije uvek bilo srećno, da je bilo perioda kada je dolazilo do velikih katastrofa, kada je izumiralo i do 90% organskog sveta, a čitavi predeli pri tom potpuno menjali prvobitni izgled.

Opširnije: Evolucija života na Zemlji