Događaji

Rekordan budžet za NASA-u za 2018.

nasa logoNASA će za finansijsku godinu 2018. dobiti rekordni budžet od 20,7 milijardi dolara. Osim postojećih, u budžet su uključene finansije za istraživanje Jupiterovog satelita Evropa, misije posvećene naukama o Zemlji i - što je veoma zanimljivo - za gradnju novog transportera raketa-nosača na Kejp Kanaveralu.

Kineska svemirska postaja pala u vode Tihog oceana

tiangong 1 posljednji trenutciMT

Nakon šest i pol godina u orbiti

...a se sudbina poigrala drugačije to se moglo dogoditi bilo gdje između 43° sjeverne i 43° južne geografske širine. Teorijski gledano dijelovi Tiangonga-1 mogli su pasti i u južne dijelove Jadrana. Dapače, proračuni putanje učinjeni svega nekoliko sati prije dezintegracije pokazivali su prolaske nad Europom. Da je kojim slučajem Tiangong-1 ostao u orbiti još samo tri kruga oko Zemlje upravo bi se to bilo i dogodilo a mi bi sa naših prostora vidjeli posljednje sekunde i raspad postaje....

Svemirska stanica Tiangong-1 pala u Pacifik

Tiangong 1KSS

Kineska Svemirska stanica „Tiangong-1 “ sa kojom je njena matična svemirska agencija izgubila kontakt još 2016. godine, pala je 16 minuta iza ponoći po UT vremenu 2. aprila negde u vode južnog Pacifika. Stanica je bila lansirana 2011. i od tada je bila posećena tri puta. Jednom je uz nju pristao kineski svemirski brod bez posade, a dva puta sa posadom. Stanica je bila duga 10 metara, a teška blizu 10 tona.

Šta nas čeka u solarnom sistemu 2018.

d10

(Ažuriran raniji članak na ovu temu)

Kao i uvek u ovo doba godine, daj da vidimo šta nas čeka u ovoj godini. Dok je većina koncetrisana na evrointegracije i martovske izbore, naša mala zajednica nastavlja da se zamajava kosmosom i tamošnjim zbivanjima. Svi su izgledi da će ovo biti vrlo aktivna godina, sa najvećim brojem aktivnosti u relativnoj blizini Zemlje. Očekuju se 3 lansiranja na Mesec i po jedno ka Marsu i Merkuru. Dve sonde će se sresti sa asteroidima i pripremiti se za uzimanje uzoraka. Prisustvovaćemo najudaljinijoj poseti jednom Kajperovom objektu u istoriji. A 15 ostalih letilica ostaće aktivno u naučnim misijama na Veneri, Mesecu, Marsu, Ceresu i Jupiteru.

Mali šatl kompanija Sierra Nevada će prevoziti teret na MKS

dreamMali šatl Dream Cheaser (DS, "Drim Čejser" - "Maštolovac") kompanije Sierra Nevada (SNC) će se pridružiti kosmičkim brodovima Dragon (SpaceX) i Cygnus (Orbital ATK) u prevozu različitih materijala za američke astronaute koji borave na MKS. Planirano je šest teretnih misija do kraja 2024.

akl18 baner