Posmatranja

Tini na mjesečini kasnog ljeta

t01

Ugodnovedro veče 16. septembra, nebo veoma bistro - idealno za posmatranje nebeskih tijela - što je iskoristilo stotinjak zainteresovanih da sa igrališta u trebinjskom naselju Tini bace pogled kroz teleskop na sjajne objekte na južnom dijelu neba - Mjesec u prvoj fazi u sazvježđu Zmijonoše, planete Saturn i Mars.

Vreme je za Merkur

merkur regulus mesec

Merkur je Suncu najbliža planeta i zato je težak za posmatranje. Uvek je blizu Sunca čija ga svetlost zasenjuje. A kada i dođe u poziciju da se sa Zemlje vidi, onda je to odmah po zalasku Sunca ili u ranu zoru pre nego što Sunce izađe. I uvek je blizu horizonta te ga vidimo samo kroz debele naslage naše atmosfere. Nikad nije ni bluzu zenita gde je, po logici stvari, atmosfera najtanja. Zato, ako želite da posmatrate Merkur – sada je prilika.

PGSP 2018.

PGSP 2016 1038x576

Ove godine PGSP će se održati za vikend 7.-9.9.2018. Petrova gora Star Party je odlična prilika za sve ljubitelje astronomije da uživaju u pogledu na nebeske objekte kroz teleskope različitih veličina i vrsta.

Mrk - Boris Saksida

IMG 9814

Ja sam sa još dvojicom prijatelja astronoma otišao iz Domžala nekih 70 km u pravcu mora. Bilo je savršeno, sem malo oblaka tamo malo pred 23 sata, a več je bilo završilo ono glavno. Naravio sam puno fotki, onakvih za uspomenu. Bilo je baš prijatno u dobrome društvu.

Lep pozdrav Boris Saksida!

Posmatranje potpunog pomračenje Mjeseca iz Trebinja

Građani Trebinja kao i ljetni gosti grada u petak su imali rijetku priliku da sa travnjaka bazena u naselju Bregovi posmatraju potpuno pomračenje Mjeseca kroz teleskop. Ugodna ljetna noć, osvježena žuborećom Trebišnjicom privukla je tokom tročasovnog posmatranja više od 120 naših sugrađana, većinom djece i omladine, ali i goste iz Srbije i naše dijaspore iz Kanade i Australije.

Kako je proteklo posmatranje pomračenja Meseca 27. jula 2017.

DSC 0301

Za veliki događaj AD „Novi Sad“ je spremilo tri teleskopa i sokiće za publiku. Tog jutra predsednik Društva, Dušan Mrđa, je nekoj televiziji dao izjavu i pozvao na javno posmatranje. Sve je bilo sjajno i spremno za veliki događaj i samo jedan detalj je unosio blagu nervozu domaćinima. Nebo je od jutra bilo prekriveno oblacima, ali onim koji stoje u mestu i ne pokazuju nameru da odu nekud dalje.