Posmatranja

Prikaz letnjeg sazvežđa - Strelac

1Sve je počelo od starih Vavilonaca: oni su na nebu videli sazvežđe koje podseća malo na konja a malo na čoveka. Na stranu činjenica da te arhetipske osobine i danas možemo pripisati mnogim ljudima; to sazvežđe se iz današnjeg Bagdada pruža na idealnih tridesetak stepeni visine nad južnim horizontom što je tačno deset stepeni iznad pozicije koju sazvežđe ima gledano iz Jagodine.

PGSP 2017.

PGSP 2016 1038x576

Opet se družimo na tradicionalnom godišnjem PGSPu! Termin je vikend 22.-24.9.2017. Petrova gora Star Party je dlična prilika za sve ljubitelje astronomije da uživaju u pogledu na nebeske objekte kroz teleskope različitih veličina i vrsta. Ove godine imamo posebnog gosta, Muhameda Muminovića, legendarnog astronoma iz Sarajeva, autora brojnih knjiga o astronomiji i popularizatora astronomije u bivšoj Jugoslaviji još od 1970.-tih godina.

Prikaz letnjeg sazvežđa - Škorpija

scorpiuswOvde je zapravo reč samo o jednom delu sazvežđa Scorpius, odnosno o njegovom severnom delu koji čini klešta ovog insekta. Inače je reč o sazvežđu koje (za razliku od skoro svih drugih) zaista liči na ono šta predstavlja i ovaj raspored sjajnijih zvezda na južnom nebu ostaje duboko upečatljiv.

Odlično vreme za posmatranje Jupitera i njegove svite

krajeklipse

Narednih dana moći ćemo da vidimo nekoliko prelaza satelita ispred Jupitera, nekoliko iza. Videće se lepo i moćna Jupiterova crvena pega, a ukoliko koristimo dobar teleskop, boće i prave posmatračke poslastice: prijelaz senke nekih od satelita preko planete.