Galaksije

Andromedina galaksija je manja nego što smo mislili

AndromedaProcene udaljenosti, mase i broja zvezda galaksije M31, poznate i pod imenom Velika galaksija u Andromedi, stalno se obnavljaju i ispravljaju. Kako piše magazin Astronamy nedavno australijski tim naučnika osporio jednu činjenicu o M31 koja je decenijama važila za tačnu, a tiče se njene mase.

Simulacija kretanja galaksija

superjata simulacijaPočetkom prošlog veka, što baš i nije bilo tako davno, veliki astronomi su se prepirali oko toga koliko je velik kosmos. Gledali su kroz teleskope i pokušavali da otkriju njegov kraj. Nije bilo kraja, ali su zaključili da je on tu negde na oko tridesetak hiljada svetlosnih godina i da ga potpuno ispunjava naš Mlečni put. Oni koji se sa njima nisu slagali bili su u manjini i bez dokaza.

Tok galaksija u Lokalnom galaktičkom superjatu

Picture1Međunarodna grupa astronoma iz Merilenda, Havaja, Izraela i Francuske je došla do sada najdetaljnije mape putanja kojom su se do sada kretale galaksije u našem širem okruženju, ukupno gotovo hiljadu i četiri stotine galaksija u prečniku od sto miliona svetlosnih godina od Mlečnog puta.