APOLLO 11

BLUE ORIGIN je privatna kompanije za proizvodnju vazduhoplova i kompanija za svemirske letove.

Osnovao ju je Jeff Bezos 2000. godine. Kompanija razvija tehnologije koje treba da omoguće privatne letove u svemir sa ciljem da se drastično smanje troškove letova, a istovremeno  poveća njihova bezbednost. Blue Origin razvija različite tehnologije pre svega za vertikalno uzletanje i vertikalno sletanje. Cilj kompanije su i suborbitalni i orbitalni letovi. Naziv Blue Origin se odnosi na našu, plavu planetu, tj. naglašava se poreklo sa Zemlje.

Testni letovi su fokusirani na letelicu New Shepard – nazvanu po prvom Amerikancu u svemiru Alenu Šepardu. Ovi testovi su počeli u aprilu 2015. godine. U mnogim ovim letovima nadmašena je visina od 100 kilometara (usvojena granica za početak svemira posmatrano sa naše planete). Takođe, savladano je i meko sletanje.

Dole gledate jedanaesti testni let Blue Origin

o1

o2

o4

o5

+1 #2 Miki 12-05-2019 17:49
New Shepard je i dalje daleko iza SpaceX i ostalih svemirskih letelica, jer poleće samo do ivice svemira, a njene sposobnoisti su jako daleko iza potrebnih za ostanak u orbiti. Za ostanak u orbiti, pored visine, pre svega je potrebna i orbitalna brzina. Današnje rakete za let u svemir, većinu svojih sposobnosti koriste da postignu baš orbitalnu brzinu, a New Sheprad na granici svemira ima brzinu nula.
Ali bez obzira, Blue Origin pre svega radi na tehnologijama koje će se jednog dana koristiti za prave letove u svemir.
-1 #1 dragant 09-05-2019 17:17
Gledao sam u direktnom prenosu. Ovo što radi Bezos deluje vrlo dobro. New Shepard izgleda odlično. Koristi vodonik i kiseonik, ne kerozin. Bez problema i raketa i kapsusla sleću na zemlju. Ima manji broj neuspelih pokušaja od SpaceX programa. Neobično je da nema kamera na raketi kao što je kod Maskovih raketa. U pitanju je samo vertikalan let do početka svemira i nazad. Raketa ima najmanje 10-tak puta slabiji potisak i višestruko je manja od Falcona 9. Ceo let traje oko 10 minuta. Biće zanimljivo videti New Glena, namenjenog za iznošenje tereta u orbitu, ono što radi Falcon 9. I konačno, New Amstronga, letilica za Mesec.

tranzit logo