Jedan čovek je poginuo dok je drugi povređen usled požara u kazahstanskoj stepi koji su izazvali odbačeni delovi rakete-nosača "Sajuz-2.1a" posle njenog poletanja sa Bajkonura.

Lansiranje je obavljeno 14. juna 2017. u 12.20č po moskovskom vremenu sa rampe 31 kosmodroma Bajkonur. Korisni teret je bio teretni brod "Progres MS-06".

Požar je izbio oko dva sata posle lansiranja, od delova četiri bočna bloka prvog stepena rakete-nosača koji su, nekoliko minuta posle poletanja, pali na sever Kazahstanu. Prvi požar je izbio na oko 20km jugozapadno od sela Talap, u oblasti Karagande. Iako je ovo standardna zona u koju padaju delovi prvog stepena, usled velikih temperatura koje u ovo vreme vladaju ovim oblastima, sasušena stepska trava je buknula kada su četiri odbačena bloka sa još uvek vrućim motorima i očigledno još uvek goriva u rezervoarima pali na tle.

p1b

Raketa-nosač "Sajuz-2.1a" poleće sa Bajkonura

Pored ove, vatrom od odbačenih delova rakete je takođe bila zahvaćena i oblast 40km od grada Džezkazgana. U ovom požaru nastradao je jedan čovek, dok je drugi prebačen u bolnicu za opekotinama. Oni su pokušali da pokupe delove raketnih blokova koji su se razasuli nedaleko od njihovih kuća.

Borba sa požarima je trajala do ranih jutarnjih sati.

Dok je dole na Zemlji požar buktao, gore u kosmosu, automatski teretni brod "Progres MS-06" uspešno je odvojen od trećeg stepena rakete-nosača i posle dva dana spojen sa MKS. Tamo je doneo oko 2,4t materijala uglavnom za ruski segment Kosmičke stanice na kojoj se trenutno nalaze Fjodor Jurčihin ("Roskosmos"), koji je komandant MKS, i brodski inženjeri Pegi Vitson i Džek Fišer - astronauti NASA-e. Dok se Jurčihin i Ford nalaze nešto više od dva meseca u kosmosu, astronautkinja Pegi Vitson je na MKS više od 218 dana, najduže od svih žena koje su letele kosmosom. Njen povratak je planiran 3. septembra ove godine.

p2